Банкеръ Daily

Новини

От 39% до 75% се обезценяват автомобилите в България до четвъртата си година след производство

От 39% до 75% се обезценяват автомобилите в България до четвъртата си година след производство. Това показва проучване на сайта sale-autos.com, на база информацията предоставена от български автокъщи. Стойностите отчитат връх за периода между 2-4-та година след пускането на автомобила в експлоатация. До десетата година след производството обезценяването на автомобилите достига до над 80% от базовата цена. В проучването на сайта са взети под внимание единайсетте най-продавани марки автомобили в страната за периода януари - септември 2011 г. според статистиката, която води Асоциацията на автомобилните производители и техните оторизирани представители в България.


Според проучването от 11-те най-продавани марки, през първите четири години най-бавно падат цените на моделите на Пежо, Дачия, Тойота и Ситроен с под 50%. Най-бързо за този период се обезценяват автомобилите с марка Рено (75%), КИА (73%), Шевролет (60%), Форд (60%), Опел (56%) и Фолцваген (51%).


След четвъртата до десетата си година след производство цените на 11-те марки автомобили падат с по-бавни темпове, но достигат и до завидните 80% и отгоре - Рено (83%), КИА (80%), Форд (73%), Опел (69%), Ситроен (64%), Шкода (64%), Фолцваген (62%), Шевролет (62%), Пежо (62%), Тойота (51%), Дачия (36%).


От проучването сред автокъщи на българския пазар се установи и куриозен случай, в който автокъщи продават автомобили втора употреба на по-висока цена отколко същите нов модел. Въпреки противоречивата бизнес логика, стратегията дава положителни резултати.


От събраните данни автоекспертите на сайта препоръчват като най-подходящо време за инвестиция в автомобил втора ръка периода непосредствено преди и след четвъртата година след производството на автомобила. Цените варират в зависимост от марката, но като обезценяване това е най-подходящият период за инвестиция. Автомобилът не е употребяван дълго и техническото състояние е много по-добро отколкото на автомобил използван в по-дълъг период, а в същото време и цената е паднала средно наполовина, споделя екипът на сайта.


Купуването на автомобил втора ръка може да крие и много рискове, независимо от годината на производство, в зависимост от това колко време е потребяван, в какви условия и други. За сигурността на една такава инвестиция помага независимата автоекспертиза, която набира популярност на българския пазар. Чрез нея се установява реалното техническо състояние на автомобила, което дава възможности за сваляне на цената, препоръки и приблизителна стойност на допълнителните разходи, които следват непосредствено след покупката на автомобил втора ръка, както и издаване на сертификат за сигурността на автомобила на пътя, както на личния така и при покупка.

Facebook logo
Бъдете с нас и във