Банкеръ Daily

Новини

Нов сигнал ще улеснява шофьорите при прелези

На железопътните прелези в България са станали от началото на годината досега 22 инцидента, като при тях са загинали двама души, а ранените са десет. През 2007-а и 2008-а нещастните случаи са общо 63, при които убитите са шестима, а тежко контузените - деветнадесет. Такава е черната статистика на Национална компания Железопътна инфраструктура, при все че за последните четири години са отделени 4 млн. лв. за ремонта и модернизацията на над 90 железопътни прелеза. В мрежата на Железопътна инфраструктура има 823 съоръжения и 726 от тях са охраняеми и оборудвани с елементи и устройства, осигуряващи безопасното преминаване на превозни средства. Над половината от прелезите в България са с бариери, а 35% са снабдени със сигнализация. В Германия тези проценти са съответно 46 и 7, в Унгария - 20 и 31, а в Словакия дяловете са 28 и 19 на сто. Мрежата на националната компания е и с най-малко неохраняеми прелези в сравнение с останалите държави от ЕС - едва 13% за България, срещу 47% за Германия, 49% за Унгария и 53% за Словакия. В същото време сме на второ място след Словакия с най-много инциденти на жп прелезите. След нас се нареждат Унгария, Франция, Германия и Италия.
Съдейки по статистическите данни, при 98% от случаите вината е на водачите на моторни превозни средства. Най-често срещаните нарушения са преминаването при спуснати бариери или подаден червен сигнал за приближаващ влак, както и счупване или удряне на бариерните греди.
За да намали инцидентите, Жлезопътната инфраструктура възнамерява да инсталира през 2009-а на 24 прелеза допълнителен фар с бяла бавно мигаща светлина, която да показва, че съоръжението работи и наблизо няма влак. С модернизацията на системите компанията ще намали времето за затваряне на прелезите за преминаване на влакови композиции, което със сигурност ще спести доста нерви на шофьорите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във