Банкеръ Daily

Новини

Най-много сигнали има срещу доставчиците на обществени услуги

Общо 5 530 сигнала до омбудсмана са подадени през 2011 година. Това показва докладът на Константин Пенчев за миналата година, който беше приет днес от Народното събрание.


Броят е рекорден за периода на съществуване на институцията. Най-много са жалбите за нарушени права на потребители от доставчиците на обществени услуги - топлофикация, електроснабдяване, водоснабдяване, мобилни и интернет комуникации - 1328, става ясно от документа.


Значителен е броят и на жалбите в областта на социалната политика - 971, сигналите, свързани с проблеми на собствеността - 854.


Като акцент в дейността на омбудсмана за 2011 г. е посочен контролът за спазване правата на детето, правата на хората с увреждания и на социално уязвимите групи.


Омбудсманът (от шведски ombudsman) е длъжностно лице, на което са възложени функции да контролира спазването на законните права и интереси на гражданите от органите на изпълнителната власт и от длъжностните лица.


Омбудсманът изпълнява функциите си, като приема и разглежда жалби и сигнали за нарушения на права и свободи на гражданите и прави проверки по тях.


В други страни съществуват различни практики. Омбудсманът може да е национален или общински служител, назначаван от правителството, парламента или общинския съвет, който е отговорен за представяне на интересите на обществото като проучва и се занимава с оплаквания на граждани. В някои юрисдикции омбудсманът е споменат, поне официално, като парламентарен пълномощник.


Съществуват омбудсмани на корпорации, вестници, неправителствени организации.

Facebook logo
Бъдете с нас и във