Банкеръ Daily

Новини

На 23 февруари 1893 г. Рудолф Дизел получава германски патент за създадения от него двигател

На 23 февруари 1893 г. Рудолф Дизел получава германски патент за създадения от него двигател (наречен на неговото име дизелов).
Рудолф Кристиан Карл Дизел (на немски: Rudolf Christian Karl Diesel) е немски изобретател, известен най-вече със създаването на дизеловия двигател. Родителите му са немци, но самия Рудолф Дизел се ражда в Париж през 1858 година.
През 1872-а Дизел решава да стане механик (инженер) и през 1873 г. завършва реална гимназия, а през 1875 г. и Политехническо училище в Аугсбург като най-добър ученик. Обучението си продължава в Мюнхенското висше политехническо училище, което завършва през 1880 година.
На 27 февруари 1892 г. Дизел подава заявка за получаване на патент на нов рационален топлинен двигател. Получава го в имперското патентно бюро в Берлин на 23 февруари 1893 г. под името Метод и апарат за преобразуване на висока температура в работа (регистриран на 28 февруари 1892 г.).
От 1893 г. се разработва новият двигател в Аугсбургския машиностроителен завод (от 1904 г. МАН) при финансовото участие на компаниите на Фридрих Круп и братя Зулцер (Sulzer Brothers Ltd). Първият функциониращ двигател е направен от Дизел там през 1897 година. Мощността на двигателя е 20 конски сили при 172 оборота в минута, КПД 26.2% при тегло пет тона. Тези параметри превъзхождат с много съществуващите двигатели на Ото с КПД 20% и корабните парни турбини с КПД 12%, което предизвиква незабавен интерес от промишлеността.
Известният днес дизелов двигател всъщност някога е можело да бъде задвижван и с растителни масла. Самият Дизел е мислел, че след време дизелът ще бъде скъп лукс. Като че ли е предвиждал поскъпването му.
На 1 януари 1898 г. е основан завод за производство на дизелови двигатели. За тези цели през есента на 1900 г. в Лондон е регистрирана компания. Първият кораб с дизелов двигател е построен през 1903 г. През 1908-та е направен първият двигател с малки размери за локомотиви и камиони. През 1936-та за първи път е пуснат в серийно производство лек автомобил с дизелов двигател (Мерцедес-Бенц-260D). Той е разработен от компанията Даймлер-Бенц.
Немският изобретател починал на 30 септември 1913 г. в Ла Манш.

Facebook logo
Бъдете с нас и във