Банкеръ Weekly

Новини

КЗК прие предложения за възстановяване на конкуренциятапоемане от големите хипермаркети

Комисията за защита на конкуренцията прие предложение за поемане на задължения за възстановяване на конкуренцията от страна на bdquo;Метро Кеш amp; Кери Българияrdquo; , bdquo;Билла Българияrdquo;, bdquo;Кауфланд Българияrdquo;, bdquo;Хит Хипермаркетrdquo;, bdquo;Максима Българияrdquo; и bdquo;Пикадилиrdquo;.


Комисията установи, че предложените от страните задължения водят до бързото и ефективното предотвратяване на опасността за конкуренцията и съдържат конкретни мерки за възстановяване на конкуренцията на пазара.


В сключените между търговските вериги и техните доставчици вертикални договори за доставка на определени стоки, КЗК установи наличието на клаузи, свързани преди всичко с ценообразуването на доставяните стоки, които създават задължения и ограничения за доставчиците в рамките на отношенията им с всяка от веригите. Комисията счита, че едновременното и успоредно присъствие на тези клаузи в договорите на различни търговски вериги с едни и същи доставчици би могло да доведе до възникване на съзнателна координация в поведението на предприятията без изрично споразумение или директни контакти между тях. Чрез подобна съгласуваност би се постигнало уеднаквяване на търговската им и маркетингова политика на пазара за доставка на стоки. Навременното отстраняване на тази възможност е от ключово значение за нормалното функциониране на конкуренцията.


На основание чл. 75, ал. 1 от Закона за защита на конкуренцията всяка от ответните страни в производството предложи поемане на задължения чрез конкретни действия, с които да се постигне преустановяване на поведението, което беше предмет на предявеното им твърдение за нарушение. Поетите и одобрени от КЗК задължения се изразяват основно в премахване на проблемните клаузи в договорите и общите условия на търговските вериги и техните доставчици.


На предприятията е определен срок, в който да изготвят и представят на Комисията новите редакции на съответните договори, както и срок за въвеждане на тези условия в отношенията си с доставчиците.

Facebook logo
Бъдете с нас и във