Банкеръ Daily

Новини

КУПУВАМЕ ДВА САМОЛЕТА ЗА НУЖДИТЕ НА ПРАВИТЕЛСТВОТО

Правителството упълномощи министъра на транспорта да стартира процедури за придобиване на два самолета за нуждите на Авиоотряд 28.
Предвижда се да бъде закупен нов самолет с около 100 места и самолет втора употреба с около 80-100 места на лизинг. В момента самолетният парк на авиоотряда е от два самолета - 106 местен ТУ-154 М LZ-BTZ и 9-местен Falcon 2000 LZ-001. ТУ-154 М LZ-BTZ се използва от 1989 г. и с течение на времето все по-малко съответства на изискванията на икономичност и далечина на полета. От 28 март т. г. са в сила две директиви на ЕС и експлоатацията му във въздушното пространство на други страни-членки на ЕС е невъзможно без получаване на специално разрешение за всеки полет от техните авиационни власти, тъй като машината не притежава типов сертификат в страните от Общността. Ограниченият до 30.10.2008 г. ресурс на самолета ще доведе до необходимостта за продължаването му след тази дата, което е свързано с допълнителни разходи. Конкретните параметри по закупуването на самолета втора употреба на лизинг ще бъдат уточнени с договора в зависимост от предлагането на пазара. В централния бюджет за 2007 г. за това са предвидени 10 млн. лв. За следващите години разходите ще бъдат в рамките на утвърдените разходни тавани. За възлагането и изработването на нов самолет ще е необходимо по-продължително време. Поради големия броя заявки от авиокомпаниите, доставянето на нов самолет ще стане най-рано през 2010-2012 г. Необходимите средства за това ще бъдат предвидени в бюджета на Министерството на транспорта за съответните години. Авиоотряд 28 извършва полети със специално предназначение за превоз и обслужване на президента на България, председателя на Народното събрание, министър-председателя, вицепрезидента, чуждестранни и държавни ръководители, членове на делегации, в състава на които се включват представители на бизнеса и медиите. Закупуването на двата самолета ще подобри значително оперативните възможности на Авиоотряд 28 и ще допринесе за оптимизиране на експлоатационните разходи. Обновяването на авиопарка ще позволи извършването на междуконтинентални полети без междинно кацане за зареждане с гориво и обслужването на по-големи делегации

Facebook logo
Бъдете с нас и във