Банкеръ Daily

Новини

Комисията за защита на конкуренцията наложи санкция за нелоялно привличане на клиенти

Комисията за защита на конкуренцията санкционир с 37 030 лв. „Д-р Йоткер България” за нелоялно привличане на клиенти
От 14 февруари до 31 март дружеството организира играта „С Dr.Oetker в Дисниленд”, рекламирана в сайтовете www.az-jenata.bg www.Az-deteto.bg и в телевизиите „bTV”, „bTV Comedy”, „bTV Cinema”. Наградите са 100 ранички „Мече” и 3 екскурзии до Дисниленд за дете и родител. Всяка от екскурзиите включва 3 нощувки в хотел с не по-малко от три звезди при условия полупансион, самолетни билети и летищни такси до Париж (Франция), медицинска застраховка, трансфер от летище до хотел и обратно, неограничен вход за двата Дисни-парка. Производството на КЗК установи, че всяка от трите големи награди надвишава значително допустимия праг от 100 пъти стойността на продуктите пудинг ванилия и шоколад.
Според КЗК привличането на вниманието на потребителите по подобен начин от страна на ответното дружество противоречи на добросъвестната търговска практика. Кампанията използва маркетингови похвати, чрез които потребителите се поставят в ситуация да определят избора си на дадена стока не според нейните качествени характеристики, а в зависимост от бъдеща несигурна възможност за спечелване на голяма придобивка или награда. Така потребителското решение за покупка се определя не от нуждата или качеството на закупения продукт, а от желанието да получат нещо безплатно.

Facebook logo
Бъдете с нас и във