Банкеръ Daily

Новини

Коледни подаръци за рекламния бизнес раздава агенцията за инвестиции

Българската агенция за инвестиции реши да зарадва с подаръци рекламния бизнес малко преди Коледните празници. Преди дни ведомството е обявило обществена поръчка за малко над 1.5 млн. лв., които трябва да дойдат от оперативната програма "Конкурентоспособност".Сумата е предназначена за поредната масова рекламна кампания, която ще агитира чуждестранните инвеститори да вложат парите си у нас. България ще се опита чрез всички комуникационни канали да отправи посланията си до потенциални инвеститори от страни в Европейския съюз, от Азия и САЩ.


Агенцията ще атакува бизнесмените с 33 рекламни материала в най-малко три световни печатни медии. Така на практика в трите целеви региона ще бъдат излъчени по равен брой материали в рамките на три месеца. Любопитно е, че от кандидатите в конкурса се иска да са отчели рекордно висок оборот за последните три години (2010, 2011 и 2012-а) от минимум 3 млн. лв. без ДДС. Както и оборот от поне 1.2 млн. лв. за същия период от сходна с предмета на поръчката дейност и поне два сключени договора за планиране и реализиране на медийни рекламни кампании. Ще бъде избран участникът, дал икономически най-изгодната оферта. Концепцията за медиен план и обвързаността на кампанията със световни бизнес събития ще имат тежест по 35 точки, а изгодната цена ще носи на кандидата 30 точки. Оферти могат да се подават до 23 януари, а ден по-късно ще станат ясни и имената на кандидатите.


Поръчката идва на фона на новите данни на БНБ за драстичен спад на привлечения чуждестранен капитал през октомври и на лошите прогнози към края на 2013-а. Само от началото на годината те са със 103 млн. евро, или с 43% по малко в сравнение със същия период на миналата година. Така до края на октомври те са 1.05 млрд. евро при 1.85 млрд. евро преди година. Според експерти от агенцията спадът се дължи основно на погасяване на заеми към компаниите майки.


Поредната кампания изглежда като отчаян опит на агенцията да привлече чуждестранен капитал. Съществува обаче усещането, че в крайна сметка ефект едва ли ще има, а от солидната сума отново ще се възползва единствено рекламният бизнес. Не е тайна, че само през последните няколко години държавата пропиля десетки милиони за рекламни материали, за журналистически турове, за филми и какво ли още не, без никакъв съществен резултат. За реклама в реномирани западни медии предишното ръководство на агенцията вече похарчи цели 4.5 млн. лева. С тях бяха изработени 36 рекламни карета и три видеоклипа, които трябваше да бъдат излъчени 180 пъти в Европа, Азия и САЩ. В последна сметка имиджът ни сега съвсем не е станал по-добър. Дори обратното - да си припомним само гафа на агенцията със заснемането на клипа, в който липсваха ключови градове от Югозападния регион на страната като гр. Сандански, Петрич и Мелник.

Facebook logo
Бъдете с нас и във