Банкеръ Weekly

Новини

Иво Маринов: Новият туристически бранд на България струва 1.4 млн. лева

Вместо добре познатата оранжава роза, за символ на страната ни като туристическа дестинация, браншът вече ще може да избира между единадесет различни лога. Това стана ясно от думите на зам.-министъра на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов при представянето на новия туристически бранд bdquo;Българияldquo;. Очаква се налагането му на международните пазари ще започне от септември.


В него са стилизирани най-важните черти на българския туризъм ndash; роза, планини, море и слънце, а с десетте подбранда се представят възможностите за културен, исторически, СПА, еко, бизнес и винен туризъм. Идеята е да накарат чуждестранните туристи да се върнат в страната и отново да разгледат нещата, които не са видели, обясни зам.-министърът. За да се постигнат добри резултати при избора на брандове, са проведени проучвания и тестове на четири визуални концепции в 11 държави. Все пак оранжавата роза ще остане бранд на страната ни, но не и на туристическия продукт, каза още Маринов.


Според него с представянето на новата визия, като част от цялостната стратегия за развитието на туризма и повишаване на неговата конкурентоспособност на световните пазари, като очакванията са за следващите пет години приходите в сектора ще скочат с 25 на сто.


Проектът за изготвянето на туристическия бранд България струва 1.4 млн. лв. по перативна програма bdquo;Регионално развитиеrdquo;. Паралелно с националния бранд ще бъде разработен и регионален, който ще бъде за регион bdquo;Тракияrdquo;, с основен град Пловдив.


От март всеки ще може да се регистрира и безплатно да използва бранда за своите рекламни материали, като за целта ще бъде създадена специална интернет платформа.

Facebook logo
Бъдете с нас и във