Банкеръ Weekly

Новини

Google под заплаха от сериозни глоби

Новата политика за поверителност на Google, която компанията въведе преди малко повече от година, все още причинява главоболие на регулаторите в Европа. Това обаче може да се промени с ново паневропейско проучване, което да донесе сериозни неприятности за интернет гиганта.


Френският орган за защита на данните Commission Nationale De L'Informatique et Des Libertes (CNIL), заяви днес, че търсачката не е успяла да отговори на искания за промени в противоречивата политика за поверителност. Затова френските власти са предали случая на държавите членки от Европейския съюз, за да се справят с този въпрос на местно ниво.


Обединеното кралство, Германия, Италия, Испания, Франция и Холандия са първите, които ще вземат участие в изследването на новата политика за защита на личните данни. Тя беше създадена чрез обединяването на близо 60 различни документа за разнообразните продукти и услуги на Google в една обща декларация.


Под натиска на шестте регулатора Google може да бъде изправен пред множество глоби през следващите няколко месеца, след като всеки орган на местно ниво ще извърши свое собствено разследване спрямо практиките си за защита на личните данни.


Комисията по информационните въпроси на Обединеното кралство съобщи, че разследването вече е започнало и то ще определи дали политиката на Google нарушава Закона за защита на личните данни на Острова.


Нашата политика за конфиденциалност зачита европейското право и ни позволява да създадем по-прости и по-ефективни услуги. Това се посочва в изявление на говорителя на Google в Лондон.


Политиката за поверителност на Google влезе в сила от 1 март миналата година. Интернет гигантът заяви, че ще направи продуктите си по-добри и ще повиши ползата за потребителите. В същото време това ще направи рекламите по-целенасочени, с което ще бъдат създадени по-специфични и подходящи реклами за потребителите.


Въпреки че Google многократно заявява, че уважава неприкосновеността на личния живот на своите потребители, балансовите отчети показват, че все още компанията дължи голямата част от своите годишни печалби на реклами.


Търсачката остава голяма мишена за европейските власти, тъй като е с повече от 90% пазарен дял на Стария континент.

Facebook logo
Бъдете с нас и във