Банкеръ Daily

Новини

GLOBUL с ръст на приходите, печалбата и клиентите

Общите приходи на GLOBUL за второто тримесечие на 2012 г. се увеличиха с 1.1% в сравнение със същия период на миналата година, като същевременно общият брой на абонатите се увеличава с 8% до близо 4.4 милиона, показват финансовите резултати на OTE Group.


През второто тримесечие на 2012 г. българският телекомуникационен бранш продължи да изпитва трудностите, причинени от свиващото се потребление и стагнацията в доходите на потребителите. Заради засилената конкуренция в сектора цените на дребно продължиха да падат, най-вече в корпоративния сегмент, а пазарът като цяло доближи точката на насищане с над 150% проникване на мобилните услуги. Независимо от сложната икономическа обстановка, приходите на GLOBUL достигнаха 102.5 милиона евро, или с 1.1% повече от същия период на 2011-а.


Приходите от предоставени услуги намаляха минимално с около 0.3%, като това се дължи основно на силната конкуренция, чието въздействие не можа да бъде напълно компенсирано от увеличението на приходите от фиксирани услуги и услуги за мобилен пренос на данни.


Независимо от това, благодарение на поредица от мерки за оптимизация на разходите на компанията, печалбата на GLOBUL преди лихви, данъци и амортизации за второто тримесечие на 2012 г. достигна 39 млн. евро, или с 1.3% повече в сравнение със същия период на миналата година. Делът на печалбата преди облагане като процент от общите приходи на компанията се запази на миналогодишното си ниво от 38 на сто.


Броят на клиентите на абонаментните програми на GLOBUL също продължи да расте и към края на второто тримесечие достигна 2.7 милиона, или 62% от общия брой клиенти на оператора, което е и ръст от 10.3% на годишна база. Независимо от продължаващата тенденция за преминаване от предплатени услуги към услуги по договор, през второто тримесечие на 2012 г. потребителите на предплатените услуги на GLOBUL се увеличиха с 4.4 процента.


GLOBUL продължи да отчита ръст и в броя на абонатите на своите фиксирани услуги, които към края на юни наброяват над 200 хиляди. Потреблението на услугите за мобилен пренос на данни също отбелязва съществено увеличение, като през второто тримесечие на годината клиентите на тези услуги са били с 50% повече от същия период на миналата година.


Средното месечно потребление на клиентите на GLOBUL за период се увеличи с 2.4% на годишна база и достигна 155 минути, докато средният приход на един абонат на компанията намаля с 9% до 14.20 лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във