Банкеръ Daily

Новини

ЕК РАЗРЕШИ ДА ДОГОВАРЯМЕ СРЕДСТВА ПО ОПЕРАТИВНИТЕ ПРОГРАМИ ТРАНСПОРТ И РЕГИОНАЛНО РАЗВИТИЕ

Европейската комисия ни разреши да се договарят средства по две оперативни програми- Оперативна програма „Транспорт” и „Регионално развитие”. През миналата година в следствие на проблемите в Пътния фонд, ЕК е препоръча страната да се въздържа от обявяването на процедури и да възлага договори за изграждане на пътна инфраструктура. От писмо, което е изпратила ЕК, става ясно, че страната вече е в състояние успешно да управлява европейски средства и вече може да стартират процедури по двете оперативни програми. По Оперативна програма „Транспорт” това са магистрала „Тракия”, магистрала „Струма”, магистрала „Марица” и още няколко обекта- „Хемус”- Гара „Яна”, Кърджали-Подкова, Димово-Ружинци, Ботевград-Мездра, по „Регионално развитие” става въпорс за проекти по 14 ЛОТ-а.
До края на месец юли ще бъде открит за експлоатация петкилометров участък от магистрала „Люлин”. Това стана ясно по време на направената днес инспекция на строителството на съоръжението. Инспекцията беше направена от представители на Национална агенция Пътна инфраструктура и на Министерски съвет, водени от вицепремиера Меглена Плугчиева.
Петте километра от АМ „Люлин” ще свързват пътен възел „Люлин” и Мало Бучино. След отварянето на този участък от магистралата, от началото на август проходът „Владая” ще бъде затворен за ремонтиране и потокът от автомобили от и за Перник ще се насочи през АМ „Люлин”. Предвижда се проход „Владая” да бъде отремонтиран в периода от 1 август до 30 октомври 2009 година.
По време на инспекцията инспектиращите спряха на три места. При прохода „Бучино” те разгледаха как вървят строителните работи- изграждането на виадукт, изграждане на прилежащи съоръжения. Стойността на проекта на АМ „Люлин” е 148 млн. евро. 75% от сумата е осигурена от ИСПА, а 25% от средствата се осигуряват с национално съфинансиране.
Към 16 юни финансовото изпълнение на проекта е над 41 млн. евро,а техническото изпълнение е на 28%.
До края на 2009 година се предвижда да бъдат направени 12 км. от магистралата, а до края на следващата година (2010 година)- да бъде завършено цялото съоръжение.
Меглена Плугчиева обясни, че очакването по договор е цялото съоръжение да бъде приключено до средата на 2010 година. Тя обясни, че само преди една година този проект е бил напълно отписан от ЕК и е бил натоварен с отрицателни емоции и от гражданите на страната. За една година това е проектът, който е символ на успеха на България при управлението на еврофондовете.

Facebook logo
Бъдете с нас и във