Банкеръ Daily

Новини

Девин пести по 250 тона пластмаса годишно

Продуктите на Девин АД - Devin минерална и Devin изворна, ще се продават на пазара в България с нови, олекотени и с намален размер капачки, съобщиха от компанията. Тя е първата у нас, която въведе вече иновацията за по-къса гърловина на бутилките от 0.5 и 1.5 литра. За производството се използва линията Krones, която е с най-висока производителност в завода, и благодарение на нея се бутилират по 25 хил. бутилки на час.
Новата технология позволява намаляване теглото на бутилката и капачката Devin е с около 2.5 грама, което в годишен план прави 250 тона пластмаса по-малко в природата. С промяната в дизайна на бутилката Девин разширява кръга на използваните екоиновации, които пък са част от политиката на компанията за опазване на околната среда, повишаване на конкурентоспособността и реализиране на по-добри икономически резултати и икономии.
През 2009 г. водещият производител на бутилирани води в България, спечели награда за екологична отговорност в конкурса Еконоватор. Призът тогава беше връчен за пуснатата на пазара бутилка, олекотена с 15 процента.
В следващите три месеца продуктите на Девин от 0.5 и 1.5 л ще се продават и с двата вида капачки.
Фирмата Девин е основана през 1992 г. като дружество с ограничена отговорност между физически лица и Община Девин. През 1999 г. тя е преобразувана в акционерно дружество със 100% частен капитал. От началото на 2006-а компанията е придобита от инвестиционния фонд Soravia Equity, собственост на австрийската компания Soravia Group, а от края на 2009 г. е закупена от Advent International. Основен предмет на дейност са бутилиране и продажба на здравословните напитки минерална вода, изворна вода, газирани и негазирани безалкохолни напитки.
Девин осигурява работни места близо 500 човека, от които повече от 300 са във фабриката в Девин. Оборудването й е модерно и доставено от водещи компании в бранша от Франция, Швейцария, Италия и Австрия. Производственият цикъл е напълно затворен и включва производство на бутилките, бутилиране на водите, етикетиране и подреждане в палети.
Девин отбелязва 4% ръст в продажбите си за първите три месеца на 2010 г. спрямо същия период на миналата година. Постъпленията от продадени минерална и изворна вода са за 11.268 млн. лв., от газирани води и напитки (сокове, нектари и плодови напитки с марка Granini) са 3.093 млн. лева.

Facebook logo
Бъдете с нас и във