Банкеръ Daily

Новини

Чип сменя стикера за Каско

Парламентът въведе забрана за застрахователните компании да маркират автомобили, застраховани с Автокаско. Това стана с приемането на първо четене на промени в Кодекса за застраховането, внесени от Министерския съвет на 26 март. За поставен стикер глобата е 50 лева за шофьора, а санкцията за застраховател, който извърши или допусне извършването на нарушение - от 30 000 до 60 000 лв., а при повторно нарушение - от 60 000 до 120 000 лв.
Застрахователи вече коментираха, че забраната на външните стикери не ограничава процеса на маркиране. Възможно е на автомобилите да се поставя чип, който няма да се вижда, но ще може да се разпознава от определени устройства.
Договорът по Каско не е по задължителна застраховка. Защо тогава се ограничава застрахователя да поставя условия. Та нима може след време да ни забранят и въпроса Има ли аларма колата или не? А той е важен за цената на полицата. Доколко държавата може да се меси в един доброволен договор? Това коментира Цветанка Крумова, изпълнителен директор на ЗАД „Армеец.
Ще се радвам, ако разумът е надделял и запазят маркировката на частите на колата, коментира Стоян Проданов, изпълнителен директор на Бул Инс. Това наистина затруднява крадците и пласьорите по веригата, добави той.
Стикерите може и да не помагат, но и не пречат, каза Стефан Софиянски, изпълнителен директор на ЗК Лев Инс. Но след като парламентът прие поправката, ще спазваме закона, допълни той.
Аз съм убеден, че маркирането на автомобилните части има една много важна функция - те пазят или затрудняват движението им при кражба към търговската мрежа на части втора употреба, каза Румен Янчев, изпълнителен директор на „Булстрад. Това е все едно в пунктовете за вторични суровини да се връщат току-що отрязани кабели от тролейбусната мрежа и никой да не санкционира това., добави той.

Facebook logo
Бъдете с нас и във