Банкеръ Daily

Новини

Бойко Борисов: С два месеца предсрочно върви изпълнението на проекта за разширение на столичното метро

Предсрочно – с два месеца по-рано ще завърши изпълнението на проекта за разширение на столичното метро”. Това заяви премиерът Бойко Борисов след инспекцията на напредъка на строителните работи по разширението на първия етап от трасето на подземната железница, включващ Линия 2: „Пътен възел Надежда - Централна гара - пл. Света Неделя - бул. Черни връх. По думите на премиера след пускане в експлоатация на трасето се очаква трафикът в София да намалее с 25 %. Той допълни, че държавата поетапно превежда средствата по проекта, като от началото на 2011 г. по бюджета на Министерство на финансите са отпуснати 10 млн. лв., а от Столичната община – 11 млн. лева.
Финансирането по Оперативна програма „Транспорт е в размер на 185,190 млн. евро, в т.ч. безвъзмездна помощ от Европейския фонд за регионално развитие - 157 млн. евро, Националния фонд - 28.8 млн. евро. Съфинансирането от Софийската община е 61.9 млн. евро. Строителните работи започнаха в началото на 2009 г. и следва да завършат до месец август 2012 година. До март 2011 г. е изпълнено строителство за 139.342 млн. евро, като са разплатени 107.852 млн. евро, а останалата част е в процес на одит за верификация.
Министър-председателят подчерта, че до края на юни тази година земекопната машина, която пробива тунелите, трябва да стигне до хотел „Шератон”. Френски експерти, бяха категорични, че работата по строителството на метрото се извършва качествено и бързо.
Етап I, строителството на който посети премиерът, е с дължина – 6.4 км, 7 метростанции и подземни паркинги над метростанциите на Централна ж.п. гара и под бул. „Черни връх”. Трасето на етапа е изцяло подземно. Според технологичните особености на строителството на тунелите той е разделен на две обособени позиции. На първата от Надлез „Надежда” до бул. „Патриарх Евтимий” с изпълнител фирма „Доуш Иншаат ве Тиджарет АД и специализирани подизпълнители, двупътните тунели се изграждат с помощта на механизирана тунелопробивна машина с диаметър 9,43 метар. Три от метростанциите се строят по открит способ и по траншеен (милански) метод. Метростанцията пред ЦУМ, с оглед запазване на археологическите находки над нея се изгражда подземно по Нов австрийски тунелен метод с уникално за този тип строителство сводово напречно сечение с 21 м широчина и 15м височина.
По време на инспекцията присъстваха министърът по управление на средствата от Европейския съюз Томислав Дончев, вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков, кметът на София Йорданка Фандъкова и изпълнителният директор на „Метрополитен” ЕАД Стоян Братоев.

Facebook logo
Бъдете с нас и във