Банкеръ Daily

Новини

Алфа Ууд България свива двойно загубата си

И през четвъртото тримесечие на миналата година дървообработващото предприятие Алфа Ууд България АД от Долни Чифлик продължи да увеличава своя дял на българския пазар. Добра основа за това са широкия асортимент на стоки и продукция, гъвкавостта и постоянството в качеството, което се предлага. Очакванията са тенденцията да продължи и през 2011 г., отчитайки предварително заявените количества в сключените до момента договори.
Отварянето на пазарите на фирмата доведе до намаляване на складовите наличности от материали (с 362 хил. лв.), на продукция (с 95 хил.), на стоки (с 33 хил.) и на незавършеното производство ( със 135 хил.). Заедно с това обаче се отчита и ръст на вземанията от клиенти и доставчици (+ 906 хил.), но и на паричните средства в брой (+52 хил.) и в безсрочни депозити (+21 хил.).
Благодарение на качествените материали в цеха за ламинати се изработват плоскости от дървесни частици (ПДЧ) с качество, конкурентно на водещите европейски компании, които намират клиенти и на местния пазар.
И през последното тримесечие на 2010 г. технологичните мощности на изцяло реновирания Фурнирен цех работят на пълни мощности, увеличавайки миналогодишното производство, като в същото време и качеството на фурнира се подобрено. В резултат себестойността на продукцията е намалена и цените са станали по-конкурентни, което води до разширяване на пазарните позиции на предприятието.
Производството в цех Фурнирен продължава да е основната движеща сила в Алфа Ууд България. Продажбите на фурнир са експортно ориентирани като фирмата изнася продукцията си за страни в Африка и Западна Европа.
Към четвъртото тримесечие приходите на фирмата са увеличени с 15.5% спрямо същия период на 2009-а. Само продажби на фурнир са скочили 2.5 пъти на годишна база, а увеличаването на производството на фурнир и продажбите на ламинирано ПДЧ са донесли допълнителни приходи през четвъртото тримесечие.
Алфа Ууд България има сигурни външни пазари за своя фурнир и съответно гарантирани приходи. Именно производството на това изделие гарантира, че приходите ще останат стабилни, независимо от тежката пазарна конюнктура в бранша, става ясно от отчета. С програмата за икономии са съкратени разходите през първата половина на 2010-а и са стабилизирани приходите на предприятието през следващите шест месеци. Това пък е помогнало за свиване на загубата двойно до 1.21 млн. лв. за годината.

Facebook logo
Бъдете с нас и във