Банкеръ Daily

Новини

Водещи теми на брой 52

2006: ГОДИНАТА НА БИКИНИТЕ
Някой бе казал, че човечеството се дели на хора, които работят, и на хора, които честват юбилей. Всъщност в перманентното юбилействане няма нищо лошо. Стига само да почитахме историческите личности и събития, които наистина го заслужават. А какво правим ние? Бием тъпана за откритието на Гутенберг, на което дължим бума на бюрократичната книжнина. Надуваме фанфарите за годишнините на Наполеон, заради чиито сексуални комплекси са загинали милиони. Гърмим фойерверки за Колумб и откриването на Америка, в резултат на което сега треперим и на сън за курса на долара. А в човешката история има къде-къде по-достойни дати за отбелязване! Кои са те? - ще научите от новогодишния брой 52 на Банкеръ.
ФИСКАЛЕН РУБИКОН В СТИЛ ОРЕШАРСКИ
На финансовия министър Пламен Орешарски доста често ще му се налага да припомня през следващата година народната поговорка Вода гази, жаден ходи. Защото, откъдето и да се погледне състоянието на публичните финанси, лошото предстои. Експертният министър от кабинета на Сергей Станишев заяви, че догодина започва поход за стопяване на дупката в търговския дефицит на страната. До края на 2006 г. този показател трябва да намалее до 12 на сто от сегашните близо 14 процента. Такова е императивното изискване на кредиторите от Международния валутен фонд (МВФ). Всичко по темата - в новия брой 52 на седмичника.
ПОТОП, ПАЗАРЛЪЦИ И ОСОБЕНИ КОАЛИЦИИ
Като се запазариха политиците ни, та цяла година. Смениха се две правителства, кметът на столицата вече е друг, в парламента има нова политическа сила, а пазарлъците не стихват. Още в началото на 2005-а, през февруари, предишният кабинет на НДСВ оцеля благодарение на пазарлъка с депутатите от Новото време, които впоследствие станаха бивши. Петдесетдневни преговори предшестваха съставянето на правителството на тройната коалиция, а разпределението на постовете в кабинета и на областните управители беше на принципа на откровено квотно спазаряване. Кой, какво, с кого, кога и т.н. - в новия, новогодишен, 52 поред брой на Банкеръ.
НАЙ-МРАЗЕНИТЕ КОМПАНИИ В АМЕРИКА
Америка обича победителите. Почти всяко щатско издание, посветено на бизнеса, съставя свои годишни класации на най-бързо развиващите се, най-добре управляваните или най-амбициозните компании. Какво се случва обаче на другия полюс? Кои са най-мразените фирми в Америка и защо? Официално нито една организация не получава тази титла, макар че някои определено я заслужават. Списание Иконъмист прави опит да отговори на тези въпроси, разчитайки преди всичко на ровене в бази данни, проучване на анкети и разговори с преподаватели от американски бизнес училища. Подробностите - в новия 52 брой на седмичника.

Facebook logo
Бъдете с нас и във