Банкеръ Daily

Новини

Водещи теми на брой 9

КРЕДИТНИЯТ РАЙ ОСТАНА В 2004 ГОДИНА
За банките 2004-а бе годината на кредитния рай и големите печалби. За дванадесет месеца общият размер на раздадените заеми се покачи повече от 48% и от 9 млрд. достигна 13.3 млрд. лева. Печалбата, с която банковият сектор приключи годината, е 434 млн. лв. - най-голямата, отчитана от 1997 г. насам. В бясната надпревара за клиенти банките предлагаха все по-изгодни условия по кредитите - най-вече по потребителските и ипотечните, и все по-хитри уловки по депозитите. За парите на гражданите и фирмите се разрази истинска война. Но експерти от БНБ предупреждават, че във финансовокредитната ни система са инвестирани големи по размер спекулативни капитали, които ще бъдат изтеглени в момента, в който доходът, предлаган им от българските банки, намалее. Подробен анализ по темата - в новия брой 9 на БАНКЕРЪ.

ОГЪН И ДИМ ОКОЛО ПРИВАТИЗАЦИЯТА НА БУЛГАРТАБАК
При приватизацията на Булгартабак бяха допуснати основни грешки и една от тях е възприетата тактика - за пореден път липсваше яснота за стойността на пакетите акции, за оценката. Това откровено твърди Сергей Шелехов, президент на Руската асоциация на дистрибуторите на тютюневи изделия Грандтабак. Условията за участие не бяха докрай прозрачни, за което говори и присъствието само на един потенциален копувач - Бритиш Американ Табако. За съжаление с всяка изминала година интересът на руските фирми за участие в тази сделка намалява. Не познавам руска компания, която би се включила в приватизацията при такива условия - едно от тях бе кандидатите да имат 500 млн. евро оборот. Колко компании в света могат да отговорят на него? По този начин се убива всяко желание на средния инвеститор да се включи в конкурса, казва Шелехов. Интервюто четете в новия брой 9 на БАНКЕРЪ.

СОФИЯНСКИ ОБЕЩАВА - ДРУГИ СЕ ЧЕРВЯТ ОТ СРАМ
Вече трети пореден мандат столичният кмет Стефан Софиянски не спира да сипе все по-грандиозни обещания как ще се справи с един от най-големите проблеми в София - непрестанните задръствания и липсата на места за паркиране в централната част на града. По въпроса с паркирането не направихме нищо, направо можем да си посипем главата с пепел, призна самият градоначалник, но не през седмицата, а в средата на 2001-ва. Призна си. И до ден днешен продължава да си сипе главата с пепел. Всичко по темата - в утрешния брой на седмичника.

МАГИСТРАЛА ТРАКИЯ НА ПОЛИТИЧЕСКИ КРЪСТОПЪТ
Деветдесет към десет е съотношението политика към икономика в сделката за концесия на магистрала Тракия, затова има толкова шум около нея, изчислява министър Валентин Церовски. В хода на преговорите, които текат и в момента, финансовият модел на бъдещата концесия доста се промени. Положихме доста усилия досега да бъдат защитени интересите на държавата, ще загубим, ако не подпишем концесията, настоява и проф. Йордан Мирчев от НДСВ, председател на парламентарната Комисия по транспорт и телекомуникации и на Временната анкетна комисия за спорната концесия. В нея обаче управляващите нямат мнозинство. Опозицията отляво и отдясно се е обединила в протеста си, Новото време също надигна глас. Подробности в новия брой 9 на БАНКЕРЪ.

В СПЕЦИАЛНОТО ПРИЛОЖЕНИЕ ЗА ЗАКОННОСТ И ВЛАСТ ПАРАГРАФ 22 ЧЕТЕТЕ:

ДЪРЖАВАТА ЗАИГРА НА СЛЯПА БАБА С ПИЛЕТО
След двегодишно разследване и медийно думкане на тъпана стана ясно, че над Ники Пилето - един от най-големите трафиканти през последните 10 години, е отворен дебел държавен чадър. През юли 2003 г. той беше задържан за контрабанден внос на пет ТИР-а с китайски стоки, а днес е съден само за самоуправство. Тънката разлика е, че в единия случай става дума за чиста печалба от около 100 000 евро, а в другия - за обществено порицание и дърпане на уши.

Facebook logo
Бъдете с нас и във