Банкеръ Daily

Новини

Рекламата на Транспорт ще отиде при отбрани

Обществените поръчки за популяризиране на работата на ведомствата при усвояването на европейските пари привличат като магнит вниманието на рекламния бранш. Доказа го и конкурсът на Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията за популяризирането на оперативната програма Транспорт, на който се явиха цели седем кандидати. Любопитно е, че сред мераклиите са и големите риби в сектора на рекламата, за които по принцип бюджет от 324 хил. лв. едва ли би представлявал голям интерес. Но, както се казва, това са последните парчета от баницата за този програмен период. До другия ще трябва доста да се почака, а и не се знае как ще се развият нещата.


Сред фаворитите в търга, естествено, е фирмата на Павлина Моллова и бизнесмена Красен Кралев МАГ Адвъртайзинг. През годините тя спечели множество държавни поръчки, сред които и за рекламирането на Програмата за развитие на селските райони. В съдружие с други дружества политикът от партия Новото време Кралев е реализирал кампании на министерствата на регионалното развитие, на земеделието, на спорта и на околната среда и водите. През лятото той придоби собственост върху Уеб медия груп, в която влизат популярните новинарски сайтовете news.bg, topsport.bg, money.bg, finance.news.bg, vsi4ko.bg.


Ол Ченълс Груп, собственост на Александър Дурчев, Мария Славова и Николай Бойков, също е решила да премери сили в конкурса на транспортното министерство. Именно тя, в обединение с Беневент,беше избрана да се грижи за рекламната комуникация на все още непостроения София тех парк през следващите две години. За тази си дейност двете фирми ще приберат близо 500 хил. лв., като парите идват по оперативната програма Конкурентоспособност. Клиенти на Ол Ченълс Груп са и бензиностанции Еко, Захарни заводи,Райфайзен банк и редица други.


Няма да пропусне сегашното наддаване и пиар агенцията на Томислав Цолов и Любомир Аламанов АПРА. През 2012-а тя взе малко над 300 хил. лв. за изработването на радиореклами за популяризирането на програмата за селските райони.


В играта е и Бранд Ню Айдиъс, управлявана от Виктория Миткова и собственост на Бългерия он еър, в което дялове притежават пенсионните дружества ЦКБ Сила и Съгласие, Централна кооперативна банка, България Ер, ЗАД Армеец, Пловдивска стокова борса и М Сат кейбъл. Сред клиентите на Бранд Ню Айдиъс е икономическото министерство, което я избра през 2010-а за отпечатването на брошури за културния, балнео- и конгресния туризъм у нас.


Друга голяма рекламна агенция сред претендентите е БРАНД ПР, която е собственост на Юлияна Томова - Тодорова. Интересното за нея е, че е спечелила редица поръчки на Агенцията по заетостта по времето, когато ведомството се ръководеше от сегашния заместник-министър на труда и социалната политика Росица Стелиянова-Янкова.


Сред по-неизвестните имена в сегашния конкурс е рекламната агенция на Милка Владева Е-маркетинг. Вероятно за да компенсира този недостатък, тя е избрала варианта да използва двама подизпълнители. Първият е Аргент 2002 на Владимир Денев и Йоана Даракова, които има богат опит с държавните поръчки, а другият е Българската телеграфна агенция.


Подобно решение са взели и Диджитал Нест (на Димка Енчева) и Митра - ПР (на Мирослава Белчева), които участват като консорциум Диджитал Нест - Митра ПР. Белчева беше директор на пресцентъра на СДС до 2000 година. Тогава създава агенцията си и започва да обслужва сайта на СДС в интернет. Сега фирмата й се занимава с корпоративен и политически ПР и може да се похвали с предизборната кампания на бургаския кмет Димитър Николов - избран от ГЕРБ през 2007-а. Митра - ПР пък е регистрирана и като туроператорска агенция в Българската туристическа камара иучаства в организацията и промотирането на тракийските празници в Казанлък през миналата година, финансирани с пари по оперативната програма Регионално развитие.


Победителят в надпреварата ще трябва да публикува рекламни банери в посещавани български сайтове за икономика, в информационни агенции и портали, както и в сайтове за доставка на електронна поща. А също да подготви репортажи, интервюта и статии по теми, свързани с програмата Транспорт и други. Продължителността на поръчката ще е до 30 юни 2015-а или до изчерпване на финансите, предвидени от възложителя.


Едно от изискванията е общият оборот на кандидатите за последните три години - 2010, 2011 и 2012-а, да е не по-малък от 300 хил. лв. и половината от тази сума да е формирана от услуги, които са предмет на поръчката. Освен това е необходимо те да имат зад гърба си поне три договора за кампании и дейности по информация и публичност в интернет, изработката на интернет банери, на интернет сайтове и портали. Победителят ще е ясен до месец след отварянето и на ценовите оферти на претендентите, които ще са с решаващо значение.


През 2011 г. транспортното министерство плати над 100 хил. лв. за изработката и доставката на рекламни клипове и интернет банери за нуждите на оперативната програма Транспорт. Победител тогава стана консорциумът Зак и КО, в който влизат Скриин брадърс и Зенит адвертайзинг енд комюникейшънс.

Facebook logo
Бъдете с нас и във