Банкеръ Daily

Коментари

Сако от велур-2 или как се стрижат овце за 5 милиона лева

Да беше жив гениалният Станислав Стратиев, навярно би написал втора част на прочутата си пиеса "Сако от велур". За онези, които са забравили, ще  припомним фабулата с няколко думи: Езиковедът Иван Антонов е обвинен, че не е внесъл данък за частната си овца. Обвинението се основава на регистър, според който Антонов наскоро е стригал овцата си. Езиковедът напразно се опитва да обясни на Чиновника, че няма овца, а само едно сако от велур.

И така се завихря един истински български абсурд.

В подобен абсурд, достоен за перото на Стратиев, се озовава т.нар. Държавно-обществената консултативна комисия по проблемите на безопасността на движението по пътищата (ДОККПБДБ). Както се вижда  от името й, тя би трябвало да се грижи за спокойствието и сигурността по българските пътища.

Но това е само на пръв поглед. Оказва се, че тази комисия е по-скоро нещо  като филиал на Международната автомобилна федерация (ФИА), известна с организацията на състезанията във "Формула 1". Към такъв извод ни навежда решението на комисията да се закупят 15 супер-бързи автомобили, с които КАТ тайно щяла да патрулира по магистралите и да лови нарушители. 

Ако решението на ДОККПБДБ си беше останало на хартия, действително цялата тази история можеше да послужи за канава на абсурдистко четиво.

Да ме прощава Станислав Стратиев, но се оказва, че животът е най-великият, ненадминат автор и разказвач.

Комисията не само че е решила, но дори е отпуснала 2,5 млн. лева за осъществяването на идеята. И втори път - още едни 2,5 милиона. А впоследствие МВР пуска обява, че събира оферти за по пет автомобила от конфигурациите "седан", "хечбек" и "комби", с мощност поне 240 конски сили и способност да развиват скорост 250 км/час. Цялата трескава дейност е придружена от оживена кореспонденция между комисията, вътрешния министър Младен Маринов и шефът на "Национална полиция" Христо Терзийски.

Най-любопитното е, че освен тях, в тази пиеса на абсурда, участват още 21 души, уж все уважавани и компетентни люде. Това са тримата заместник-председатели на ДОККПБДБ Стефан Балабанов (заместник-вътрешен министър), Ангел Попов (зам.министър на транспорта) и Малина Крумова (зам.министър на регионалното развитие). А останалите 18 души са членове на комисията и са все заместник-министри от всички сфери и отрасли в държавата, шефове на БЧК, СБА, сдружението на общините и т.н.

Та всички те, воглаве с председателя на комисията -  МВР-шефът Младен Маринов, са взели гореописаното  решение.

Не е известно как се е родила идеята "Пътна полиция" да се качи на болиди и да патрулира със скорост, достойна за "Формула 1" по българските магистрали. Едно на ръка, че множественото число в случая ( магистрали!!!) само по себе си е лишено от смисъл, защото в 100 % експлоатация са единствено "Тракия" и "Марица". Но може би така членовете на комисията са реагирали на многобройните хвалби на премиера Бойко Борисов, че ни е направил магистрали, да караме колкото душа иска.

И ние си караме, ама не колкото нашата душа иска, а колкото могат душиците на 20-годишните ни брички, каквито са 50 на сто от целия автопарк у нас. А новите са едва 5 на сто, както сочи статистиката.

Това ако не е абсурд, здраве му кажи: заради тези 5% нови автомобили, способни да развиват повече от 150 км/час, държавната комисия по безопасността по пътищата решава да купи болиди, за да съблюдава правилата за движение по магистралите!?

Ех, бедни ми Станко, жив да беше, да видиш, че и днес държавата ни стриже яко, макар да не сме овце. Защото не само ще ни вдигнат данъка на бричките, но и ще се бръкнем дълбоко в джобовете, за да платим супер-колите на КАТ!

Да беше театър, да се повеселим, но не е...

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във