Банкеръ Weekly

Коментари

На крива ракета... старите коли й пречат

Проблем с възрастта на автомобилите при властта няма.

Сякаш всички проблеми решиха министрите на Бойко Борисов от началото на мандата си, та опряха до вноса на стари коли. В интервю за една от националните телевизии отговорникът за екологията Нено Димов обясни: "Bнocът нa cтapи aвтoмoбили в Бългapия тpябвa дa cтaнe нeизгoдeн чpeз иĸoнoмичecĸи мepĸи, пpeдпpиeти oт дъpжaвaтa. Идeятa e зa ĸoли, ĸoитo нe oтгoвapят нa oпpeдeлeни eвpoпeйcĸи cтaндapти, дa ce плaщa пoвeчe".

Димов така се вживя, че иззе и функциите на колегата си Ивайло Московски - трябвало да се затегне държавният контрол над пунктовете за технически прегледи и ако пуснат кола, която не отговаря на условията, да им се отнема лицензът. Възмути се също така, че в мoмeнтa дори имaло фиpми, ĸoитo ce peĸлaмиpaли, чe cвaлят ĸaтaлизaтopитe нa колите. Ето защо нeгoвoтo вeдoмcтвo щялo дa пoдпoмoгнe МВР за зaĸyпyвaнeтo нa ypeди, ĸoитo дa мepят вpeднитe гaзoвe, излизащи от двигателите на возилата. "У нac пpeдпoчитaмe гepмaнcкa мoщнa ĸoлa нa 20 гoдини пpeд дpyгa нa пeт зa cъщитe пapи", изцепи се накрая министърът. 

По принцип Димов е прав - все европейски неща, дето се казва, предлага. Ама тънката разлика е, че средностатистическият нашенец не взима европейска заплата. Не взима даже и министерска. А по този въпрос Димов мълчи и думичка не споменава пред камерите. Да, има фирми, рекламиращи свалянето на катализатори, тъй като в България има цяла мафия, която се издържа от кражбата на пречистващите устройства. Така че преди Димов да започне да помага на полицията да купува каквито и да било уреди, нека първо тя да си свърши работата и да ни отърве от престъпниците, а той като министър на екологията да вземе да позатегне малко правилата на пунктовете за цветни метали. 

Инак е лесно да се пробутват всякакви европейски приказки, докато те возят в новата служебна кола. За разлика от простолюдието, министерствата, включително и това на екологията, все нови автомобили поръчват за началниците, и то със завидни екстри. Ако Димов не вярва, да погледне какво е поръчвала предшественичката му Нона Караджова - с мултифункционален волан, подгряване на дюзите на стъкломиячната уредба, отопляемо предно стъкло, темпомат, спирачен асистент, система за следене налягането в гумите... Наистина, сега екоминистерството купи и един електромобил и един хибрид, ама дали от кумова срама, или с тях да се вози Нено Димов при круизите си в страната? 

Та като говорим за екоколи, няма да е лошо министърът Димов да се поучи от румънския опит - там за покупка на нов електромобил държавата дава по 10 хил. евро помощ, а за хибрид субсидията е 4400 евро. У нас субсидията е кръгла нула, та даже и две.

И за финал - ако бъдат приложени начертаните Димови мерки, от тях най-голяма полза ще имат вносителите на нови коли, макар че и това е спорно при нашенската беднотия. Сигурно е обаче, че отново ще го отнесат клетите данъкоплатци. На много от тях ще им бъде отнета и малката радост изобщо да имат кола, пък била тя на 10 или 15 години. За дребния бизнес да не говорим - Димов отговаря за въздуха!

 

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във