Банкеръ Daily

Финансов дневник

Спира ли Nissan преговорите за сливане с Renault?

Японският производител Nissan Motor Co. се противопоставя на усилията на партньора му Renault SA да се стигне до сделка за сливане, защото такава структура няма да подобри финансовите резултати на японската компания, съобщава Bloomberg, като се позовава на източник, запознат с преговорите.

Преговорите за сливане продължават, откакто председателят на Renault Жан-Доминик Сенард за първи път направи предложение към главния изпълнителен директор на Nissan Хирото Сайкава през април. Тогава Nissan отхвърли идеята и продължи да се противопоставя.

Новините за преговорите идват, когато Nissan се подготвя да отбележи най-ниската си печалба от десетилетие. Спадът се дължи главно на слабите продажби в САЩ. Предложението за сливане идва след най-бурните няколко месеца в двугодишното партньорство на компаниите, което беше разтърсено от шоковия арест на главния архитект на алианса и бившия председател Карлос Госн.

Сливането под холдингова компания няма да помогне да се решат текущите оперативни проблеми на Nissan, като например високи фиксирани разходи, нерентабилни модели и погрешни стратегии на Datsun и Infiniti, посочва източник, запознат с преговорите. Комбинирането на компаниите в рамките на едно предприятие няма да добави ползи от мащаба, тъй като двете страни вече споделят разходите за закупуване и развитие, добавя още той.

Японският оператор TBS съобщи по-рано вчера, че френската автомобилна компания вече е отправила официално предложение за сливане с Nissan. Междувременно японското правителство също отхвърли усилията на Renault да участва в преговори за сливания, пише Financial Times.

Френската и японската компания, заедно с третия партньор Mitsubishi Motors Corp., произвеждат по 10,8 млн. автомобила всяка година - почти двойно от глобалните доставки на конкурента Ford Motor Co. Ако бъде създадена нова компания след сливане между Renault и Nissan, тя ще бъде втората по големина в световен мащаб след Volkswagen.

Автопроизводителите увеличават инвестициите, необходими за поддържане на темпото в надпреварата за разработване на електромобили и автономни превозни средства , като обаче срещат засилена конкуренция и от фирмите за споделени пътувания като Uber.

Миналият месец от Nissan предупредиха инвеститорите, че предстоят лоши времена и отчетоха спад на годишната печалба до 318 млрд. йени (2,8 милиарда долара).

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във