Банкеръ Daily

Финансов дневник

Смартфонът обединява разплащателните услуги и банкирането

Огромните инвестиции на банките в дигитализацията на услугите им в същността си са ориентирани най-вече към връзката с клиента - доверието му в бранда, в продуктите. Това обаче сякаш засенчва темата за сигурността и за всичките нови регулации, насочени към това тя да укрепне. И как те се отразяват на потребителите на банкови услуги.

"Технологиите се развиват с много висока  скорост. Но дали с такава скорост се развиват нагласите на клиентите?", запита Мария Георгиева - началник отдел “Карти и дигитални картови плащания” в Райфайзенбанк (България) ЕАД по време на конференцията "Четвъртата революция в банкирането", организирана от "Банкеръ". 

Например едно от изискванията на регламента PSD2 е въвеждането на ПИН при безконтактни транзакции на малки стойности - при шестата транзакция. Това се случва от средата на септември. Нещо повече, в някои случаи транзакцията бива   отказвана  с изискване да се прочете чипът на картата. Естествено, клиентите не реагират позитивно на тези изисквания. 

"Години наред банките обясняха колко е лесно безконтактното плащане, как единствено докосваш картата, не се изисква ПИН и нещата са лесни и бързи. Сега нещата не стоят  така", обясни Мария Георгиева.

Друг пример е онлайн пазаруването. Новите изисквания за автентификация, които ще влязат в сила от 31 декември 2020 г., означават, че при пазаруване в интернет, освен паролата, получена на СМС, ще трябва да помним и една допълнителна парола - статичен код. 

Георгиева отбеляза, че това е крачка назад за потребителите. "Банките обаче са тези, които носят отговорността да въведем тези наредби по начин, по който да не нарушаваме потребителското изживяване. Естествено, всички вървим към биометрично потвърждаване на тези транзакции", добави тя. 

За удобство и сигурност на клиентите "Райфайзенбанк" (България) въведе дигитализиране на банковите карти и използването им чрез мобилния телефон в онлайн портфейл. Новият продукт на банката е мобилното приложение "RaiPay". Засега апликацията е налична за потребителите на смартфони със система Android, но се предвижда и пускането й през системата на Apple. 

"Стараем се апликацията да е изключително лесна за ползване. Изискват се три или четири стъпки, за да бъде ползвана. Добавянето на картата може да се случи дори само чрез докосване до смартфона. Това е възможно, тъй като всички карти на "Райфайзенбанк" са безконтактни. Потвърждаването на картата става с въвеждане на еднократна парола", разясни Мария Георгиева и добави, че банката предлага отделно приложение за мобилно банкиране - RaiMobile. Така че мобилният телефон да обединява разплащателните услуги и банкирането

 

Facebook logo
Бъдете с нас и във