Банкеръ Daily

Финансов дневник

Само половината от швейцарците използват онлайн банкиране

Едва половината от населението на Швейцария използва услуги за онлайн банкиране. Това показа проучване, проведено от швейцарската централна банка, сред 34 финансови институции. Целта на акнетата е да проучи търсенето на електронно и мобилно банкиране за извършване на плащания от страна на банковите клиенти.

"Като цяло банките все още не са постигнали своите цели за дигитализация", се отбелязва в доклада на централната банка на Швейцария. Изследването показва, че швейцарските банки очакват финансовите транзакции да стават все по-дигитални, което предоставя възможности за намаляване на разходите като същевременно подобрява качеството на услугите. Проучването открива и рискове, свързани с увеличаване на конкуренцията от страна на нови участници на пазара като големи технологични фирми и онлайн банки, които биха могли да доведат до допълнителен натиск върху печалбите.

"Увеличаването на конкуренцията ще означава и по-малка лоялност от страна на клиентите. Банките вярват, че е по-малко вероятно клиентите да поддържат постоянна връзка с една финансова институция в бъдеще и вместо това те все по-често ще се обръщат към различни посредници от банковия и небанковия сектор, търсейки най-доброто обслужване", изтъкват анализаторите в проучването. Половината от анкетираните швейцарски банки посочват, че дигитално управляваните активи представляват по-малко от 1% от общите активи под тяхно управление.

Facebook logo
Бъдете с нас и във