Банкеръ Daily

Финансов дневник

Проектът „Град като хората“ на Банка ДСК

Тази пролет Банка ДСК стартира  своя нов проект в областта на корпоративната социална отговорност „Град като хората“. Инициативата има за цел да подобри градската среда и да привлече общественото внимание върху проблема с вандализма и грозните надписи. Облагородявайки част от столицата, банката показва, че сградите и стените на София могат да бъдат платна за красиво улично изкуство, т.нар мюрал (от англ. mural) и това е по-артистичен подход за справяне с проблема.

А как започва всичко? Идеята за проекта се ражда вътрешно в комуникационния екип на Банка ДСК. Водени от идеята, че София заслужава да бъде по-цветна и по-красива, специалистите в екипа измислят концепцията на проекта, а именно – промяна на кътче от града с помощта на професионални артисти. „Всеки от нас ежедневно минава покрай надраскани стени на сгради, подлези, спирки на градския транспорт. И сякаш виждаме грозното, но не ни прави впечатление и го подминаваме. А грозното може да се превърне в красиво, стига да дадем пример как. Затова започнахме проекта, защото вярваме, че проблемът не бива да се неглижира, а трябва да привлечем вниманието към него, давайки и решение.“ – споделя Десислава Мишлякова, главен експерт „PR и комуникации“ в Банка ДСК.

Проектът „Град като хората“ се реализира в три етапа. По време на първия етап от Банка ДСК предизвикват жителите и гостите на столицата да изпратят своето предложение за локация или постройка, която да претърпи артистичната трансформация. Това се случва чрез специалната страница на кампанията - https://dskbank.bg/grad-kato-horata. В края на този етап е избрано място – една от стените в подлеза на бул. „България“ и бул. „Акад. Иван Гешов“, което да бъде преобразено с помощта на графити артистите от „140 идеи“.

По време на втория етап на кампанията артистите, заедно с помощта на посланиците на кампанията – Елица Бехар, Дивна и Наум Шопов, преобразяват избраната локация. Мюралът, пресъздава по красив и цветен начин темата за приемствеността и толерантността между хората в града. Така, банката, артистите и посланиците застават зад идеята, че има и по-красив метод да променим облика на столицата ни от това стените ѝ да изразяват реч на омраза.

„Именно големите компании като нашата трябва да са двигател на промените по наболели за обществото теми. Проблемът с вандализма в България е сериозен и дори и секунда не се замислихме дали трябва да дадем зелена светлина за реализацията на  „Град като хората“. Веднага си казахме „Да, това наистина си заслужава и трябва да го направим!“ – споделя Гергана Бендурска, директор „PR и комуникации“ в Банка ДСК.

Във финалния трети етап банката представя завършения мюрал на всички гости и жители на София и отправя още едно предизвикателство към тях. Какво е то можете да видите в официалния профил на финансовата институция в Инстаграм тук: https://www.instagram.com/p/CUr9YNaoznM/

Facebook logo
Бъдете с нас и във