Банкеръ Daily

Финансов дневник

При проблем с банката, оплачете се първо на нея, съветва БНБ

При възникване на спор, потребителите първо да се обърнат за съдействие към обслужващата банка. Това съветва БНБ в наръчника си  "Информация за финансови продукти и услуги“.

Той бе публикуван на външната интернет страница на Българската народна банка (раздел „Банков надзор“, подраздел „Информация за ползватели на финансови продукти и услуги“). Наръчникът съдържа полезна информация за основните характеристики на предлаганите сметки, депозити, карти и кредитни продукти, която е насочена към физическите лица – потребители на различни финансови продукти и услуги. Може да го прочетете тук http://www.bnb.bg/bnbweb/groups/public/documents/bnb_download/bs_cust_info_pdf_bg.pdf

"Публикацията съдържа и специален раздел със съвети за разрешаването на потребителски спорове. В него се насочва вниманието на потребителите при възникване на спор, първо, да се обърнат за съдействие към обслужващата банка/финансова или платежна институция/дружество за електронни пари. Публикувана е информация за връзка със структурните единици в съответните институции, отговорни за разглеждането на възражения на потребители", съветва централната банка.

"В случай че след отправяне на жалба до дадена институция страните не постигнат съгласие, физическите лица могат да отнесат спора до съответната помирителна комисия. Подробна информация относно действащите в България помирителни комисии в областта на финансовите услуги също може да бъде намерена в Наръчника", уточняват от БНБ.

Facebook logo
Бъдете с нас и във