Банкеръ Daily

Финансов дневник

По-малко работа, повече живот

За повечето банкови чиновници в Германия краят на работния ден наистина означава край на работните ангажименти. Делът на служителите, които са склонни да вдигнат телефона или да отговорят на съобщение, изпратено чрез електронната поща след работно време, е паднал до 24% през 2018-а срещу 31% през 2013-а, сочи проучване на международната група за анализ на световните пазари и за пазарна информация Кantar TNS, която има офиси в над 80 държави. Проучването е поръчано от асоциацията на работодателите в банковия сектор - AGV Banken, и до неговите "находки" са се добрали репортери на агенция "Блумбърг". Служителите "на повикване" през почивните дни в края на седмицата пък вече са 15% от общия брой срещу 22% през 2013-а, а по време на годишните отпуски - 12% (в сравнение с предишните 15 процента). Близо една четвърт от всички банкери се чувстват обременени когато бъдат потърсени след работа, констатира още анализът. Мотивът им е, че това е вмешателство в личното им пространство.

Германия е известна с по-кратките си работни дни. Служителите там работят по-ефективно и продуктивно, за което се възнаграждават с повече свободно време.

Карстен Роге-Щранг - управителен директор на асоциацията на работодателите, отбелязва, че "начинът, по който се процедира с ангажиментите извън работно време, се променя". Всеки, който е съгласен "да дежури" е наясно, че това е част от работния процес. По-голямо внимание се обръща на случаите, при които наличието на служители наистина е наложително. Важен е и въпросът как точно е организирано "дежурството".

Специално за кредиторите, чиято дейност е съсредоточена основно върху търговията на капиталовите пазари и на фондовите борси, натоварването е изключително голямо в някои дни. Което налага служителите да имат достатъчно време, за да се възстановят.

Facebook logo
Бъдете с нас и във