Банкеръ Daily

Финансов дневник

Онлайн търговците няма да издават касови бележки

Електронните търговци могат да издават онлайн бележка, вместо касов бон, за извършените от тях продажби, без за това да им е необходимо физическо фискално устройство. Условие за този алтернативен начин за отчитане на продажбите е плащането за покупката да е неприсъствено - с кредитна или дебитна карта, като документът ще бъде изпращан на клиентите по имейл.

Бележките се издават чрез специализиран софтуер и трябва да съдържат задължителни реквизити, като данни за търговеца, уникален номер на клиентската поръчка, референтен номер на финансовата трансакция, QR код и др.

От НАП напомнят, че от 1 август стартира новата електронна услуга "Подаване на стандартизиран одиторски файл от лицето по чл. 3, ал. 17 от Наредба №Н-18/13.12.2006 г.". Чрез нея онлайн търговците, избрали алтернативния начин за отчитане на продажбите, ще подават ежемесечно към приходното ведомство информация за направените поръчки, по които са извършени доставки на стоки и услуги, спазвайки новите изисквания на Наредба Н-18. 

Доставчиците на платежни услуги също подават информация към НАП, която се отнася за платежните сметки, предоставени  виртуални POS терминали и извършените трансакции.

За физическите търговски обекти, които приемат присъствени плащания с дебитни и кредитни карти, изискването за издаване на касова бележка на хартиен носител, се запазва.

Досега при продажби, по които се извършват плащания с кредитна или дебитна карта, се изискваше регистрирането и отчитането с касова бележка. Сега се прави разграничение между присъствено и неприсъствено плащане с банкова карта, като за второто няма да се изисква издаването на хартиен фискален бон.

Целта на промените е да се улеснят онлайн магазините. До момента много от тях се отказваха да приемат картови плащания през виртуални ПОС терминали и изпращат поръчките с пощенски паричен превод, т.е. плащане в брой на куриера.

Facebook logo
Бъдете с нас и във