Банкеръ Daily

Финансов дневник

Над 50% от българите са готови да преминат към безкешови плащания

Над 50% от българските потребители обмислят значително съкращаване на сумите в брой за лично ползване в следващите месеци, заради притеснения от пренасяне на вирусни инфекции, показва проучване на Paysafe.

Към момента потребителите в България се нареждат на второ място сред държавите, обект на проучването (САЩ, България, Австрия, Италия, Канада и Великобритания) по отношение на притежанието на пари в брой във всеки един момент. 56% от запитаните са готови да преминат основно към безкешови плащания, като основна причина за това посочват настоящата пандемия. 78% пък споделят, че за последния месец са извършвали такива плащания.

Настоящата ситуация с COVID-19 и очакваните последици оказват влияние и върху нагласите на потребителите към онлайн пазаруването. Изследването разкрива следните нагласи:


  • 46% от потребителите отчитат, че в резултат на COVID-19 очакват по същото време следващата година обемът на онлайн покупките им значително да се повиши, най-вече заради удобството;

  • 77% от респондентите пазаруват онлайн;

  • Само 21% от респондентите в България са твърдо убедени, че парите в брой са най-безопасният метод на разплащане по време на криза;

  • Абонаментите за различни предплатени продукти, услуги и апликации (напр. регулярна доставка на храна, вестници и списания, апликации като Netflix и Spotify и пр.) все още не са твърде разпространени у нас въпреки нарастващата им популярност в световен мащаб - 45% от респондентите нямат нито един абонамент, 19% - един, а едва 17% - два.

В края на март един от картовите оператори увеличи лимита за безконтактни плащания в 29 държави в Европа. В България той стана 100 лева, след като преди това беше 50 лева. Засега мярката у нас бе въведена временно.

България е сред шампионите по навлизане на безконтактни плащания, със почти 100% безконтактни терминали и около 80% безконтактни карти на пазара.

Около 75% от всички трансакции в Европа вече са безконтактни.

Facebook logo
Бъдете с нас и във