Банкеръ Weekly

Финансов дневник

Лошите търговски практики още дебнат над клиентите на Острова

Някои британски банки все още продължават да предлагат на своите служители парични стимули, които могат да доведат до повече неправомерни продажби на финансови продукти, заяви британската Агенцията за финансово управление (Financial Conduct Authority - FCA). Според регулатора в сектора се наблюдава значителен напредък в изкореняването на нелоялните търговски практики, но една от десет компания все още прилага рискови подходи при продажбите.

Въпросът за неправомерните продажби остава чувствителна тема след поредицата от скандали на Острова. Британските банки са заделили повече от 20 млрд. паунда за компенсации на клиенти за погрешно продадени застраховки на заеми и ипотеки.

През миналия декември регулаторът глоби Lloyds Banking Group с 28 млн. паунда заради начина, по който банката е стимулирала служителите си да продадат финансови продукти за 2 млрд. паунда на клиенти, които не са имали нужда от тях. Насърчителните мерки са включвали възнаграждения от 1000 паунда и са били лансирани със специални названия като "бонус шампанско".

Британските регулатори публикуваха преглед на практиките за продажба през септември 2012 г., а днес представиха резултатите от проверките на 400 фирми, близо 800 схеми за стимулиране и 12 посещения в компании.

Facebook logo
Бъдете с нас и във