Банкеръ Daily

Финансов дневник

Как потребителите спестяват над 3 млн. лв. от такси и комисиони

Финтех индустрията промени правилата на играта. Потребителите вече привикнаха с технологичните новости във финансовите услуги и затова основното им изискване вече е те да стават още по-гъвкави, организирани, улеснени и най-вече - сигурни. Финтех компаниите не спират да ни изненадват с оригинални идеи и решения. Нещо повече по-мощните от тях кандидатстват за банкови лицензи и правят опити да се конкурират с традиционните финансови институции. 

Добър пример за някои от тези тенденции е компанията Paysera LT - първата финтех компания в Литва и първото дружество за електронни пари, лицензирано още през 2012 г. от Централната банка на Литва. Дружеството има 15-годишна история и опит, и предоставя платежни услуги на фирми и физически лица по целия свят. Paysera LT е част от групата на Paysera, която включва 5 компании, регистрирани в Литва, Латвия, Естония, България и Румъния. Услугите на Paysera LT се предоставят на над 400 хиляди клиенти в повече от 180 държави.

Печалбата на групата Paysera нарасна с 20% през 2019 година

Нетната печалба на литовската платежната система Paysera LT за 2019 г.  нарасна с повече от 20% в сравнение с 2018 г., достигайки 2,3 милиона евро.

През 2019 г. приходите на компанията нараснаха с малко над 15%, достигайки 11,06 милиона евро. Активните клиенти са се увеличили с над 80%, а наред с това се наблюдава и ръст на броя на извършените от тях плащания -  общо 2,7 милиона транзакции на обща стойност 5,9 милиарда евро (50% увеличение). Сумите, които клиенти държат по свои сметки в Paysera, са нараснали с повече от 75% и достигнат 200 милиона евро.

Какво предлага фирмата

Дигиталната сметка на Paysera предоставя стандартните за една сметка функционалности – излъчване на преводи в страната и чужбина, получаване на плащания от партньори, обмяна на валута, подробна информация за движение по сметка, възможност за упълномощаване на трети лица за работа с нея, мобилно и интернет банкиране. Това, което я отличава, е липсата на такси за откриване на сметка, за месечната й поддръжка и за онлайн или мобилно банкиране. Предимство е и, че сметката е многовалутна – по нея, могат да бъдат съхранявани и управлявани средства в близо 30 валути едновременно.

Фирмената сметка в Paysera разполага с български виртуален IBAN за разплащания в BGN, както и в EUR за плащания в Европа, благодарение на които излъчването и получаването на преводи е по-удобно и бързо. Дигитализирането на услугата позволява на компанията да предоставя значително по-изгодни ценови условия и за парични преводи. Пример за това е таксата за един превод в EUR към държава от ЕС, която е едва 0.15 EUR за компании и 0 EUR за физически лица.

Как работи

Откриването на дигиталната сметка се извършва изцяло онлайн на сайта на Paysera.bg в няколко последователни стъпки – потвърждение на имейл адрес и телефонен номер, и прикачване на документ за самоличност на управителя на компанията. След извършването на тези действия, процесът е автоматизиран и се изисква единствено въвеждането на ЕИК номер. Всичко това отнема около 30 минути – значително по-малко в сравнение с откриването на сметка в клон и активирането на електронно банкиране.

С услугата си дружеството за електронни пари цели да съдейства на бизнеса за намаляване на разходите му за фирмени сметки и да предостави повече удобство и бързина при управлението на ежедневните платежни операции. Като резултат, през 2019 г. компанията успя да спести на своите български клиенти над 3,3 млн. лева от такси и комисиони - за сравнение, през 2018 г. тази сума надхвърля 2 млн. лева.

От стартирането си през 2016 г. в България, местните потребители на платформата са над 3800 компании и близо 26 000 физически лица, които са извършили над 135 хил. транзакции за 735 млн. лв. през 2019 година.

Facebook logo
Бъдете с нас и във