Банкеръ Daily

Финансов дневник

"Голдмън Сакс" ще ухажва по-бедни клиенти

"Голдмън Сакс" ще започне да предлага цифрова услуга за управление на лични състояния на индивиди, притежаващи поне 5 хил. щ. долара. По този начин инвестиционната банка от Уолстрийт ще се доближи до по-масовия потребител под зоркия надзор на новия си главен изпълнителен директор Дейвид Салъмън. Услугата ще бъде въведена през 2020-а и ще се осъществява с помощта на консултант робот, споделил за "Файненшъл таймс" Джой Дюран - основател на фирмата за управление на лични състояния United Capital, която "Голдмън" купи през май за 750 млн. щ. долара. Дюран е убеден, че по този начин "Голдмън" ще създаде инвестиционни възможности за клиенти със свободни пет, десет или 15 хил. щ. долара.   

Традиционно компанията обслужва лица, които могат да инвестират минимум от един до десет милиона долара. И новата инициатива ще привлече бъдещи клиенти. Съветникът робот първоначално ще работи с потребители с по-прости изисквания и по-скромни активи и ще им позволи "да се запознаят с начина на работа на инвестиционната банка". "Голдмън" вече предлага спестовни сметки и потребителски заеми на широк спектър домакинства от двете страни на Атлантика чрез цифровата си банка Marcus, която основа преди три години като частична застраховка срещу свиването на някои от традиционните си дейности като търговията на инструменти с фиксиран доход. Акулата от Уолстрийт инвестира също и в британския дигитален съветник за инвестиране на лични състояния Nutmeg, който ще въведе чрез Marcus освободена от такси инвестиционна сметка на Острова през идната година.    

Господин Салъмън, който ще изложи визията си за бъдещето на "Голдмън" на дългоочакваното събиране на инвеститорите на 29 януари, вече намекна за по-значима раздяла с търговските и инвестиционни корени на групата. Както и за навлизането й на масовия пазар за управление на лични състояния. Екипът му вече гради бизнес за мениджмънт на краткосрочни средства, привлича външно финансиране за поделението за инвестиции и кредитиране и търси по-дребни сделки. Очакванията на инвеститорите за бъдещия бизнес модел обаче са скромни, защото те не са убедени в успешното съвместяване на управлението на лични състояния с по-скромните потребителски интереси. 

Съветникът робот ще предлага услугите си както на преки клиенти на United Capital, така и на външни консултанти, използващи фирмената платформа за управление на лични състояния. Той е разработен от "Голдмън" и други части на групата, включително Marcus, също ще могат да го използват в бъдеще. Дюран очаква типичният размер на инвестиционната сметка да е по-висок отколкото при другите съветници роботи (като например "умния паричен мениджър" Betterment, който не изисква минимален праг на инвестициите) "заради класа потребители на бранда "Голдмън".  

Facebook logo
Бъдете с нас и във