Банкеръ Weekly

Финансов дневник

Финансово образование и за депутатите

"Няма по-приятно нещо от клиент, който разбира какво му предлагаме."Това заяви главният изпълнителен директор на "УниКредит Булбанк" Левон Хампарцумян по време на конференция "Защита на потребителите на финансови услуги и финансова грамотност", организирана през седмицата от Комисията за финансов надзор и от Световната банка.


"Финансовото образование е изключително важно, но, първо, трябва да започнем да образоваме законодателите и след това да продължим с всички останали, тъй като видяхме, че много от управляващите не са толкова компетентни", коментира Хампарцумян. Според него отношенията с клиентите трябва да са базирани на определена степен на доверие. "Искам да направя разлика между същностните въпроси и популистичните напъни на политиците, които виждат начин да печелят народната любов и в недоволството от финансовия сектор. Видяхме опити за регулиране на потребителския и ипотечния кредит в България, но се избърза и бяха въведени написани на коляно закони от нетолкова компетентни хора. Не сме амбулантни търговци, които продаваме стока на улицата и никога повече не виждаме клиента си. Ние сме на този пазар и имаме намерение да останем дълго, да модернизираме това, което правим. Ние сме заинтересовани от дългосрочни продажби", коментира Хампарцумян.


Във връзка със защитата на клиентите банкерът изрази мнение, че Комисията за защита на потребителите е достатъчно стабилна институция, но страда от материален и интелектуален дефицит. Според банкера не е необходимо ново институционализиране на защитата на потребителите, а повишаване на капацитета на тази комисия с подготвени и добре образовани хора, които да се грижат за правата на клиентите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във