Банкеръ Daily

Финансов дневник

Дигиталните решения са много харесвани иновации

През пролетта на 2021 година потребителски кредит директно в дигиталния портфейл беше новина за финансовия сектор у нас благодарение на решението на БНП Париба Лични Финанси и Phyre. Но през следващите няколко години ще се наблюдава огромен ръст на достъпността на потребителски кредити в и извън интернет, казват експертите. Те ще са в социалните мрежи, например, като продуктови предложения в Instagram, вградени в YouTube видеа, в стрийминг платформи като Netflix, Amazon и HBO, в месинджъри като Viber и WhatsApp и така нататък.

С развитието на технологиите, офертата за кредит ще бъде дълбоко персонализирана, плащанията за продукти и услуги ще бъдат основно безконтактни и хората ще се възползват от бърза доставка от автономен робот или дрон, което ще бъде друга генерална промяна. Според изданието за 2021 година на проучването „Търговията: Презареждане“ към 2030 година пазарът на доставки с дронове ще бъде на стойност 33 милиарда долара. Проучването излиза за първи път през 2011-а и през последните десет години експерти от центъра за маркетингови проучвания на BNP Paribas Personal Finance, L’Echangeur, представят иновативните технологии, които ще движат ритейл сектора.

Всички тези промени ще улеснят електронната търговия и ще доведат до промяна на бизнес моделите на търговците. Ритейлърите ще трябва да разработят нови услуги и да възприемат удобни онлайн решения за пазаруване и за лесен достъп до финансиране на покупките. С цел да подкрепи тази промяна, един от лидерите на пазара на потребителско кредитиране у нас, разработва изцяло нов процес, с който да улесни онлайн операциите на търговските си партньори. Основните предимства на новото решение са: минимални усилия за интеграция от страна на партньора, пълна дигитализация на процеса и гладко клиентско изживяване.

Дигиталните решения са много харесвани иновации, което се доказва от непрестанно растящия брой на потребителите им. Например чат-ботът се използва от близо 20 000 клиенти ежемесечно. Най-често те проверяват размера на вноската и на оставащата сума по кредитите си. „Приложението „Дигитална Инфокарта“ се използва от над 50 000 души, а 12 000 плащат всеки месец вноските си през уеб сайта на банката напълно безплатно.

Последната иновация на банката е създадена специално с фокус върху онлайн потребителите през мобилни устройства, които според доклада ‚Digital 2021” на We Are Social и Hootsuite, са 96.9% от интернет ползвателите в България.

Facebook logo
Бъдете с нас и във