Банкеръ Daily

Финансов дневник

Credit Suisse инвестира в дигитално банкиране

Credit Suisse ще инвестира стотици милиони франкове в дигитални услуги и в други области на швейцарското си подразделение до края на 2021 г. Банките в цяла Европа затварят клонове и съкращават десетки хиляди работни места, тъй като клиентите се насочват все повече към интернет услугите, отбеляза Ройтерс.

"Постигането на дългосрочен успех в бъдеще няма да зависи от наличието на най-голямата клонова мрежа. Вместо това най-доброто дигитално предлагане, комбинирано с достъп до съвети от всяко място и най-доброто качество на услугите, ще бъде решаващият фактор“, заяви Томас Готщайн от Credit Suisse. Банката създава в сила от 1 септември нова бизнес зона, наречена Direct Banking, за клиенти на дребно и търговци. Новата зона за банкиране ще бъде отделена от бизнес отдела за корпоративно и инвестиционно банкиране и ще е пряко подчинена на ръководителя на швейцарската банка. Очаква се Direct Banking да обслужва около 1 милион индивидуални клиенти и 60 000 корпоративни.

Проектът за предстоящитедо 2021 г. инвестиции на Credit Suisse включва увеличаване на дигитализацията, наемане на клиентски съветници и подобрение на маркетинга. Освен дигиталните услуги, банката планира също така и увеличаване на телефонните консултантски услуги и предоставяне на възможност за персонални съвети в регионалната си мрежа от клонове. Повече подробности за новата концепция за клоновете ще бъдат предоставени през първата половина на 2020 г., съобщиха от Credit Suisse.

"Пазарният дял на Credit Suisse е по-нисък в швейцарското банкиране на дребно и сред младите банкови клиенти, отколкото в повечето други клиентски сегменти. На този фон Credit Suisse реши да коригира бизнес модела на своя швейцарски отдел и да направи значителни нови инвестиции", подчертават от банката. Credit Suisse планира инвестиции в дигитални решения също и за области за заможни клиенти, предприемачи, компании и институционални клиенти.

Facebook logo
Бъдете с нас и във