Банкеръ Daily

Финансов дневник

Бързината ще скрепи съюза между банки и финтех компании

Българските банки правят чудеса, за да привлекат клиентите си към безкрайния дигитален свят. И всяка банка търси и намира своя и специфичен път за „изпращане“ на  дигиталните си решения до потребителите. Това е част от стратегията им за бъдещето, от политиката за намаляване на разходите, и в опит да се следва желанието за по-бързо обслужване на клиентите.

Някои банки вече се настроиха на тази вълна и постоянно въвеждат иновации като допълват портфолиото си от дигитални услуги с нови функционалности. Банките отиват и по-нататък, като осигуряват важно предимство за всеки клиент - персонална консултация.

Клиентите оценяват дигиталните канали като предимство

и банките са насочили към тях инвестициите си, казва Борислав Диков, началник отдел “Дигитално банкиране“ в "Пощенска банка".

Според него физическите локации на банките няма да изчезнат. Това е и причината за мащабно модернизиране на цялата клонова мрежа, като заедно с това банката непрекъснато въвежда дигитални услуги с висока добавена стойност за потребителите.

„Инвестирахме в модерни дигитални зони за експресно банкиране, които функционират вече в над 80 локации. Благодарение на интуитивните устройства в тези зони клиентите ни могат да извършват сами голяма част от основните банкови операции само с дебитната или кредитната си карта и с до 75% по-ниски такси“, отбелязва Диков.

Той оценява финтех компаниите като конкуренция, но и като потенциално много добри партньори, защото банките предлагат сигурност, а финтех фирмите - бързина. “При съчетаване на тези две предимства смятам, че клиентите ще получават точната услуга за тях“, допълва Борислав Диков.

Над 500 компании предлагат  дигиталните канали  на „УниКредит Булбанк“ 

Ясно доказателство за това са и ръстовете в плащанията през мобилното банкиране "Булбанк Мобайл". За първото тримесечие, общата сума на преводите през този канал е нараснала с 37% спрямо миналата година, отбелязват от банката.

Една от най-използваните функционалности през мобилното приложение за плащане на комунални задължения, също бележи сериозно нарастване, като сумата на платените битови сметки за първите три месеца е с почти 40% повече на годишна база. Принос за това имат и подобренията в услугата, включително и разширяването на списъка с комунални доставчици, които вече надхвърлят 500. По данни на банката, през първото тримесечие средната сума на платена комунална сметка през "Булбанк Мобайл" е 70 лева, което е с 15% повече спрямо същия период на 2021 година.

„В процеса по дигитализиране на продукти и услуги в „УниКредит Булбанк“ се ръководим от разбирането си да предлагаме максимално ефективно потребителско обслужване“, коментира Виктор Стоянов, Директор Дистанционни услуги и дигитални канали.

"Обединена българска банка"

(ОББ), като част от белгийската финансова група КВС Груп, използва пълния потенциал на принадлежността си към голямата банково-застрахователна група. За управление на паричните средства на клиентите работи "ОББ Дигитален портал". Чрез него бизнес клиентите на банката имат възможност да подават заявления за некредитни продукти и услуги, подписани с квалифициран електронен подпис, при това изцяло дистанционно. При това дигиталният портал е безплатен и е с 24/7 достъп през ОББ Онлайн. Сключеният договор с банката за Онлайн банкиране и притежаването на квалифициран електронен подпис (КЕП) прави клиентите част от дигиталния свят на банката.

ОББ Мобайл е специализираното приложение  на банката за мобилни устройства - телефони и таблети с операционна система Android и iOS. То дава възможности за извършване на основни активни и пасивни банкови операции от физически лица, като и за получаване на обща банкова информация. Потребителите на приложението могат по всяко време да променят предпочитания от тях начин за влизане в профила си.

Според Теодор Маринов - изпълнителен директор в ОББ и член на Кънтри тийма на КВС Груп за България, консолидацията в сектора носи известни предимства за потребителите. Например, развитието на една качествена дигитална услуга изисква инвестиции, които са фиксирани и са почти едни и същи както за голяма, така и за малка банка. Но, голямата банка все пак може да вложи повече средства за нови технолгии и да осигури удобство при ползването на дигиталните платформи.

"Банка ДСК" ускорява дигиталния преход с Backbase

„Банка ДСК“ ще си партнира с Backbase, водещ доставчик на Engagement Banking Platform. Софтуерната компания ще подпомогне трансформацията й, като преструктурира дигиталните решения с фокус върху клиентите.
„Банка ДСК“ ще използва разработения модел в SKB Bank, словенския член на Група ОТП и първи клиент на Backbase от групата. Това ще даде възможност за ускорено пускане на пазара на нови услуги, както и за по-ниски разходи за ползване на технологията.

От създаването на нов потребител, до обслужването и предлагането на нови продукти, софтуерното решение ще затвори целия цикъл на обслужване на клиентите и ще подсили тяхната ангажираност и лоялност. А Engagement Banking Platform на Backbase ще създаде нова възможност за служителите - да имат поглед над своите клиенти и техните индивидуални нужди.

Партньорството има за цел да съкрати времето за обработка на данните, като подобри удовлетвореността на клиентите и ги насочи към извършване на дигитални транзакции вместо посещения в клоновата мрежа.

„Бихме искали да използваме промяната в очакванията на клиентите, за да преконфигурираме нашите продукти и процеси спрямо нуждите им, независимо от предпочитания канал за обслужване. Вярваме, че Backbase Engagement Platform ще ни позволи да предоставим страхотно преживяване на клиентите, независимо от това дали взаимодействат с нас в клона или извършват трансакции, използвайки мобилното или десктоп приложенията ни", споделя Тамаш Хак-Ковач, главен изпълнителен директор на „Банка ДСК“.

По своя път към дигиталния свят

„Инвестбанк” ще разчита на партньорството на Iris Solutions.

То ще гарантира на кредитната институция интегриране на услугите за отворено банкиране в различни бизнес направления на банката. С предоставените решения и услуги от страна на IRIS Solutions, банката ще разшири присъствието си на финансовите пазари чрез обогатено портфолио от дигитални  продукти, модерни услуги и индивидуален подход към всеки клиент.

Новите дигитални услуги дават възможност на служителите на банката да разполагат с истинска картина за финансовата стабилност на клиентите си и да вземат по-лесно и бързо информирано решение при отпускане на кредити.

Интеграцията на система за отворено банкиране е изцяло нова посока в повишаване качеството на обслужване на клиентите. „По този начин ще съумеем да доразвием потенциала, който предлагат съвременните технологии и да постигнем сигурни и достъпни платежни решения“, коментира Светослав Миланов, изпълнителен директор и председател на Управителния съвет на „Инвестбанк“.

Facebook logo
Бъдете с нас и във