Банкеръ Daily

Финансов дневник

Британските банки HSBC и RBS пускат нови платформи за дигитално банкиране

Британските банкови гиганти HSBC и RBS пускат на пазара нови платформи за дигитално банкиране на фона на засилващата се конкуренция между трезорите и финансовите стартъпи, информира Ройтерс.

HSBC въведе нова услуга за бизнес банкиране, позната като „Проект айсберг“. Името на новия продукт е HSBC Kinetic, който вече е в режим на тестване. RBS пък съвсем скоро ще пусне на пазара своята цифрова банка Bo, която ще оперира самостоятелно и ще е насочена към клиентите, които искат да имат по-широк контрол върху своите средства.

Големите кредитори във Великобритания инвестират милиарди в усъвършенстването на дигиталните си услуги, за да успеят да посрещнат все по-високите изисквания на клиентите. До този момент те изоставаха сериозно от бързо развиващите се стартъпи като Monzo, Starling и Tandem.

HSBC Kinetic ще позволи на шефовете на малките фирми да управляват счетоводството изцяло през мобилния си телефон. Ръководителите ще получават данни в реално време за разходите и паричните потоци на бизнеса, както и възможност за онлайн кредитиране.

Питър Макинтайър, ръководител "Банкиране малък бизнес“ в HSBC, заяви, че банката се надява да регистрира стотици хиляди клиенти в Kinetic и да внедри платформата и в други страни, където финансовата институция оперира. Услугата е разработена от около 150 служители в Лондон, работещи далеч от корпоративната централа на HSBC в Канари Уорф.

Макинтайър посочи още, че не се притеснява от факта, че пускането на новата платформа идва в тежък момент за бизнеса във Великобритания. Официалните статистически данни показват, че през третото тримесечие на тази година корпоративните фалити в страната са достигнали най-високото си ниво за последните пет години и половина. „Мисля, че това е най-подходящият момент за пускането на новата платформа, тъй като това ще осигури на нашите клиенти повече инструменти в труден момент“, каза той. Пълното стартиране на услугата се очаква през първата половина на следващата година.

Цифровата банка на RBS Bo се подготвя за първично публично предлагане този месец. Приложението ще насърчава клиентите да съставят бюджет на личните си финанси и да спестяват повече, като ще ги предупреждава при излишни разходи. Платформата е насочена към 16,8 милиона британци, които разполагат с по-малко от 100 паунда спестявания.

От RBS се надяват, че разходите за поддръжката на една спестовна сметка ще са много по-ниски отколкото в конвенционалното банково поделение. Прогнозната цел е постигане на ниво от около 80 паунда на сметка годишно. За сравнение в RBS е между 150 и 200 паунда на година за един клиент.

Facebook logo
Бъдете с нас и във