Банкеръ Weekly

Финансов дневник

БОРИКА сви с 20% таксите си за банките

Официални гости на Мирослав Вичев (вдясно) бяха подуправителят на БНБ и председател на съвета на директорите на БОРИКА Калин Христов, в средата е председателят на АББ Петър Андронов.

В края на миналата година съветът на директорите на БОРИКА-БАНКСЕРВИЗ прие нова тарифа за услуги към банките. Картовият оператор изненада пазара и от първи януари намали с 20% цените на услугите си, които оказва на банките. Това напомни за "БАНКЕРЪ" Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на платежния оператор БОБС.

"Ние се стремим нашето обслужване да бъде с по-ниска себестойност. Искаме да бъдем ефективни за банките, които са наши акционери, и на базата на това те биха могли да преценят каква част от тази ефективност са в състояние да прехвърлят на клиентите си и какви цени да им предложат. Това, което зависи от нас, е себестойността ни да е ниска и цените добри, затова предлагаме и национална картова схема, която също дава възможност за по-евтино обслужване“, каза Вичев.

На 12 юли пък картовият и платежен оператор БОРИКА постави официален старт на Национална картова схема. Компанията обяви мащабния си проект - инициатива на БНБ, по време на специално събитие, което събра на едно място водещи фигури и експерти от финансовата сфера.Официални гости на събитието бяха подуправителят на БНБ и председател на съвета на директорите на БОРИКА Калин Христов и председателят на Асоциацията на банките в България (АББ) Петър Андронов.

Повод за събитието беше представянето на новата корпоративна идентичност на дружеството, което близо осем години след сливането на БОРИКА АД и "Банксервиз" АД прие юридическото име БОРИКА АД. Мирослав Вичев, главен изпълнителен директор на компанията, представи новата й бизнес стратегия и новия й пазарен подход, в които водещи са технологичните иновации и отношенията с акционерите и с клиентите на дружеството. Те са в основата и на цялостното ребрандиране на компанията, което цели постигане на синергия между различните продукти и услуги, които БОРИКА предлага.

"Вярвам, че модернизацията и разширяването на спектъра от електронни услуги са верният път към нашите клиенти - корпоративни и крайни“, сподели още Мирослав Вичев. По време на събитието той представи и обновените брандове на електронния подпис B-Trust, електронната фактура Е-Faktura, мобилното приложение Mobi-B и парични преводи през банкомат - Cash-M.

Ключов проект в новата пазарна стратегия на дружеството е внедряването на Национална картова схема, която се очаква да окаже положително влияние върху икономиката на държавата и да промени коренно начините на разплащане у нас. До момента в Европа функционират 27 национални картови схеми (14 за дебитни и 13 за кредитни карти). В голяма част от тези държави се реализират средно над 120 платежни транзакции на глава от населението всяка година, докато в България те са едва единадесет.

Въвеждането на схемата е един от ключовите фактори за повишаването на броя на платежните транзакции у нас и за промяна на съотношението между плащанията чрез ATM и ПОС, което към момента е 56:44 за България и 19:81 в полза на ПОС в Европа. Именно това е основната цел на схемата - миграция на кеша и хартията към дигитални канали чрез развитие на нови електронни услуги в публичния и частния сектор.

Българската карта носи бранда Bcard. Амбицията на екипа е тя да достигне до широк кръг от потребители и търговци при изключително изгодни икономически условия. Към края на месец юли 2017 г. 100% от АТМ-устройствата и 85% от ПОС терминалите у нас ще имат техническа готовност да приемат Bcard. "Една карта - много точки на разплащане в България", така накратко описа новата карта г-жа Стоилка Арсова, ръководител на Националната картова схема. С Bcard клиентите ще имат възможност за реализация на плащания и към държавата, електронни ваучери, транспорт, вендинг машини и други.

Facebook logo
Бъдете с нас и във