Банкеръ Daily

Финансов дневник

Богати азиатци "опаричиха" "Ю Би Ес"

Швейцарският банков лидер "Ю Би Ес груп" е получил солидна парична инжекция от заможни азиатски клиенти през третото тримесечие - период, белязан от слаби резултати в инвестиционната банка и по-ниски приходи от кредитиране заради отрицателните лихвени проценти.

Ключовото поделение за управление на личните състояния на богати потребители е привлякло свеж ресурс от 15.7 млрд. щ. долара от юли до септември, с което активите му са достигнали рекордните 2.5 трлн. щ. долара, отчете на 22 октомври швейцарският гигант. "Ю Би Ес" обяви, че ще предвиди грубо 100 млн. долара през четвъртото тримесечие за преструктуриране на звеното за ценни книжа и предупреди, че символичните лихвени проценти ще продължат да ограничават печалбите.

Главният изпълнителен директор на банката - Серджо Ермоти, коментира в интервю за телевизия "Блумбърг", че "пазарните условия през последните няколко тримесечия са били пълни с предизвикателства", особено пред инвестиционната банка, чиято "дейност е насочена по-скоро към Европа и Азия" отколкото към САЩ.

Ермоти се старае да преодолее кризата след години, помрачени от огромни съдебни глоби, въпросителни около  плановете за предаване на властта и от срива на цените на фирмените акции. През август той направи промени в управителния борд и нае бившия високопоставен банкер на "Креди Сюис груп" - Икбал Кан, да ръководи поделението за глобално управление на състоянията на богати клиенти съвместно с Том Наратил. С което дефакто "позиционира" Кан като потенциален приемник да оглави банковата група. Стартът на Кан в "Ю Би Ес" обаче бе помрачен от скандалите с бившия му работодател - "Креди Сюис", извадени на първите страници на всички местни вестници и във водещите новини на медиите. Нещата се влошиха след разкритията, че "Креди Сюис" е наела частни детективи да следят дали бившият й служител не се опитва да подмами и други свои колеги да напуснат.

"Ю Би Ес" е сред първите банки, решили да пренасочат дейността си от инвестиционните банкови услуги към управлението на парите на заможни клиенти след последната световна финансова криза. Изострената конкуренция за богаташи, отрицателните лихвени проценти и охлаждането на икономиката обаче оказват натиск и върху този бизнес. Въпреки това поделението за глобално управление на състоянията на богатите е най-голямото в структурата на "Ю Би Ес" и е вкарало два пъти повече приходи и печалба преди облагането с данъци от инвестиционната банка през миналата година. Ермоти обяви на 22 октомври, че е поискал от Кан да оцени заедно с Наратил банковия франчайз за управлението на лични състояния и до декември да сподели идеите си за подобрение на дейността. Самият Кан обяви в паметна записка до служителите след като зае длъжността си в началото на октомври, че има "нереализиран потенциал" в бизнеса и че ще насочи усилията си към привличането на заможни клиенти от Азия - регион, за който не е отговарял в "Креди Сюис" и от който се е влял свеж ресурс от 10.9 млрд. долара през третото тримесечие.

Ермоти планира промени и в инвестиционната банка, като преустройва старшия мениджмънт и присъединява и търговските операции. В резултат ще бъдат елиминирани стотици работни места, твърдят запознати с плановете лица. Но пък ще бъдат спестявани по 90 млн. щ. долара годишно, по сметки на Ермоти, който уверява, че няма да има драстични съкращения. Печалбата преди облагането с данъци на инвестиционната банка е паднала с 59% през третото тримесечие спрямо същия период на 2018-а.

Поделението за управление на активи, което се грижи за не чак толкова заможните инвеститори и институции, също е със сериозни постижения - чисто 24.1 млрд. долара под формата на дългосрочни капиталови потоци.

Акциите на "Ю Би Ес" са загубили 6.5% от пазарната си оценка от началото на годината срещу 15% ръст на котировките на книжата на "Креди Сюис", която вече "бере плодовете" от тригодишния си план за преструктуриране. За да повиши цените, "Ю Би Ес" планира да купи обратно акции за 2 млрд. долара до 2020-а, като първите 1 млрд. долара за тази година вече са почти реализирани.

Facebook logo
Бъдете с нас и във