Банкеръ Daily

Финансов дневник

Банковите услуги влизат в джоба ни

Юлиян Влахов, директор на управление "Алтернативни канали" в "УниКредит Булбанк"

Мобилното банкиране е модерно, но вече и прозаично. В последните години този тип финансова услуга отбелязва огромен ръст в използването й. Средно с по 10% се увеличава броят на клиентите, които  активно ползват  мобилното банкиране. Това отбеляза Юлиян Влахов, директор на управление "Алтернативни канали" в "УниКредит Булбанк", в презентацията си "Предизвикателствата пред бъдещето на мобилното банкиране". Тя бе представена на организираната от "Банкеръ" конференция на тема "Революция в банкирането", която се проведе в хотел "Маринела" в София.

Константин Стойчев, директор на  дирекция "Стратегическо планиране и развитие" в Първа инвестиционна банка представи 3 различни перспективи по темата - Какво се случи досега, след приемането на директивата , какви са очакванията за развитието на банките до края на 2020 г. и какви - след 2020 г.

Според числата средно по 10-15 пъти на ден влиза в тази услуга. Това е като да я е  ползвал  един  български град. За нас това е добре. Но има още много работа да се свърши, за да навлезе  мобилното банкиране в живота ни. В Централна и в Източна Европа, например, тази услуга ползват около 50% и повече от хората.

От друга страна, има още възможности за  разширяване на приложението на тази услуга в живота ни. Сега най-често тя се използва за преглед на сметките ни в банката (в 94% от случайте) и за разплащане.

Банковите експерти не спират да търсят начини за повече ангажираност на клиентите и за по-често влизане в мобилните приложения. Една от възможностите в тази посока е като се улесни възможността за ползването им. Но има все още да се работи за достигане на ангажираността към финтех компаниите. Ползването на услугата "мобилно банкиране" ще се увеличи, ако е улеснен достъпът до нея, а информацията за различните услуги е представена на разбираем за различен тип клиенти език. Доброто визуално представяне също е важно, както и разкриването на нови форми на разплащания. През мобилното банкиране сега върви основно стандартният банков трансфер.

Полезните функции, например, държат клиента, свързан с банката, като полезна информация и статии, съобщения за битови сметки или маркетингови оферти и кампании. Все повече се търси индивидуалният подход и персонализацията, като персонален поздрав за клиента за честит рожден ден.

Един от иновативните продукти на "УниКредит Булбанк" е мобилният овърдрафт, изцяло чрез мобилното банкиране. Цялата процедура по този кредитен продукт е онлайн. Той се предоставя в реално време, при необходимост - за допълване на временен недостиг на собствени средства за плащане на задължения - данъци, такси, услуги, покупка на стоки, почивка и други.

Facebook logo
Бъдете с нас и във