Банкеръ Daily

Финансов дневник

Банките ще продължат да обслужват клиенти нормално

От Асоциацията на банките в България съобщиха как ще процедират банките при обслужването на клиенти по време на извънредните мерки за ограничаване на COVID-19.

"Във връзка с противоепидемичните мерки, въведени на територията на България до 29.03.2020 г., Управителният съвет на Асоциацията на банките в България уведомява гражданите и фирмите, че обслужването на клиентите в банковите клонове ще продължи нормално, като ще се прилагат препоръките за повишена хигиена и сигурност, както на служителите, така и на клиентите. Клиентите могат да се възползват и от дигиталните услуги и канали за банкови операции, ако не желаят да посещават на място банкови клонове", се казва в съобщението на АББ.

От "Райфайзенбанк", "Банка ДСК" и "Инвестбанк" потвърдиха пред "Банкеръ", че работата им засега продължава по график. От финансовите институции посочват, че все още очакват указания за реда на работния процес в условия на затегнати мерки и при постъпили такива веднага ще известят клиентите си чрез съобщение на интернет страницата на съответната банка.

Опитахме се да се свържем и с "Пощенска банка", "УниКредит" и "ОББ" на посочените от тях телефони за контакт с клиенти, но без резултат - всички оператори са заети.

От своя страна, в официално съобщение, Българската народна банка също потвърди, че БНБ и банките в България продължават да изпълняват своите операции, включително работата с клиенти, при спазване на необходимите мерки за ограничаване на рисковете от разпространение на COVID-19.

Повечето кредитори в страната вече пуснаха съобщения на сайтовете си, в които призовават клиентите да избягват посещенията на банкови офиси и да се възползват от каналите за дистанционно банкиране, за да извършват текущи операции.

Facebook logo
Бъдете с нас и във