Банкеръ Daily

Финансов дневник

„Банка ДСК“ откри своя Дигитална фабрика

Петко Рангелов, ръководител на направление „Дигитализация и технологии“ в "Банка ДСК".

"Банка ДСК" откри своята Дигитална фабрика. Новото звено представлява технологична компания в компанията, която ще фокусира своята дейност в създаването на дигитални продукти и персонални решения за клиентите на най-голямата банка в страната, съобщиха от кредитната институция.

"Първа копка" направиха главния изпълнителен директор на "Банка ДСК" Тамаш Хак-Ковач и Петко Рангелов, ръководител на направление „Дигитализация и технологии“. Двамата споделиха повече за дигиталното развитие на банката и финансовия сектор, начина на работа и процесите в Дигиталната фабрика, както и какво ново изживяване ще получат клиентите, ползвайки продуктите и услугите на "Банка ДСК".

„В края на миналата година прочетох статия във „Файненшъл Таймс“ с ръководителя на голяма финтех компания. На въпроса дали се притеснява от традиционните банки, той отговаря: „Не, защото те са просто банкери и не могат да създават добри продукти“. Смятам, че в момента се състезаваме кой ще бъде по-бърз – банките в това да се научат да създават добри продукти или финтех компаниите, в това да бъдат банкери“, сподели Хак-Ковач. Според него банкерите са доста добри в това, което правят, докато финтех компаниите все още изпитват затруднения да бъдат банкери. „Дигиталната фабрика е първата стъпка в научаването как да се разработват добри продукти“, отбеляза той.

Дигиталната фабрика е мястото, в което ще се създават продукти и нови клиентски изживявания. "Тук ще разработват продукти не само колеги от банката, идващи от различни звена, а и наши партньори, дори и самите клиенти. С тази фабрика искаме изцяло да променим начина, по който създаваме продукти, за да можем след време да станем толкова добри, колкото финтех компаниите“, коментира Петко Рангелов. Той допълни, че чрез Дигиталната фабрика целта е да се създаде нова култура и нов начин за развитие на служителите. „Много нови технологии вече са навлезли в банкирането. Ние искаме всички хора, които се  интересуват от технологии, да виждат Банка ДСК като място, където могат да се развиват и да учат нови неща, както във всяка друга модерна технологична компания“, допълни Рангелов.

Гостите на събитието имаха възможност да се запознаят и по-подробно с някои вече съществуващи продукти на Дигиталната фабрика. Сред тях е възможността за кандидатстване за потребителски кредит с индивидуални условия изцяло онлайн. Процесът може да бъде завършен за по-малко от 5 мин. без необходимост от посещение на банков офис.

Друго иновативно решение е онлайн форма за заявка на виртуален ПОС. Чрез виртуалния ПОС се осъществяват онлайн плащания 24/7 в електронен магазин. "Банка ДСК" дава възможност на търговците да кандидатстват и получат предварително одобрение, дори и да не са клиенти на банката. Чрез интеграция с публични регистри попълването на формата отнема 2 минути.

Освен съществуващите продукти, бяха представени и два нови, изцяло дигитални процеса, които съвсем скоро ще бъдат представени на клиентите.

Първият е онбординг за бизнес клиенти - изцяло онлайн процес за регистрация на бизнес клиенти, без аналог на пазара, който спестява време. Предимствата са, че не са необходими посещение в банков офис и документи на хартия, а подписването става чрез един електронен подпис за цялата документация. Експертите на банката очакват целият процес да отнема не повече от 20 минути.

Втората иновация е BizCredit – онлайн приложение за бизнес кредит овърдрафт. С тази услуга бизнес клиентите на банката могат да получат финансиране в няколко лесни стъпки, отново изцяло онлайн. Предимствата са, че няма такса за разглеждане за искане за кредит, не са необходими допълнителни документи и клиентите могат да извършат процеса от комфорта на собствения си офис. 

Facebook logo
Бъдете с нас и във