Банкеръ Weekly

Финансов дневник

77% ОТ БЪЛГАРИТЕ РАЗПОЗНАВАТ БАНКА ДСК

Банка ДСК се разпознава от 77% от хората в България и е първата финансова институция у нас, за която спонтанно се сещат 38% от всички анкетирани. Общо 13 имена на банки са познати на повече от половината от населението в страната. Това показват резултатите от национално емпирично изследване, направено от високоавторитетната маркетингова агенция Синовейт (Synovate) през юни 2006 г., и огласени на форума Брандинг и лидерство в банковия сектор в София. Изследването, озаглавено Финансов омнибус, е имало за цел да проучи ползването и познаваемостта на банките в България.То е представително за цялото население на страната между 15 и 64 години. Резултатите се подсилват и от факта, че изследването е извършено под формата на лични интервюта в домовете на анкетираните.
След Банка ДСК в сегментите за спонтанна и предизвикана познаваемост се нареждат още Обединена българска банка (ОББ), Пощенска банка, Райфайзенбанк (България) и БУЛБАНК, които запазват позициите си от 2005 година. Банка ДСК е първа в класацията на Синовейт и по ползваемост на банкови услуги. Повече от една четвърт (26%) от интервюираните са ползвали през последните 12 месеца услугите на най-голямата българска банка. Тридесет и шест процента от българите обаче не са ползвали услугите на нито една банка и този процент е непроменен от 2005 година. Средно един клиент прибягва до услугите на 1.5 банки. Почти половината от запитаните (43%) мислят, че някои банки са по-добри от другите и е важно да ползват именно тях. Около една трета от участниците в изследването са си спомнили рекламите на Българска пощенска банка, ОББ и Райфайзенбанк.
Синовейт е маркетингова агенция, част от Aegis Group PLC, която провежда проучвания на потребителските нагласи и подпомага вземането на конкурентни маркетингови решения. Компанията има над 5500 служители в 108 градове на 51 държави.

Facebook logo
Бъдете с нас и във