Банкеръ Weekly

Финансов дневник

Трезор

Укриването и неплащането на осигуровки няма да се криминализира засега, въпреки че в проектозакона за държавния бюджет имаше текстове, според които работодателите на хората, които не плащат осигуровки, трябваше да носят наказателна отговорност. Тези текстове обаче отпаднаха и ще бъдат предложени в подготвяните промени на самия Наказателен кодекс.


nbsp;


Всички членове, които се включат в предложения от Европа Банков съюз, трябва да имат равни права при вземането на решения, за да се избегнат изкривявания във финансовия сектор. Това заяви вицепремиерът и министър на финансите Симеон Дянков в интервю за английския вестник The Times. Дянков адмирира и придвижването на еврозоната към единния банков надзор и фискалния пакт, което несъмнено е направило единната валута и Европа по-стабилни.


nbsp;


Министерството на финансите (МФ) преструктурира своята ИТ среда, като преминава към използването на частен облак чрез продукти на Microsoft. Първият етап от проекта, който вече е завършен, има за цел да оптимизира броя на използваните сървъри в министерството и да осигури гъвкаво използване на наличните системни ресурси. Очакваните резултати са физическо редуциране на сървърите с 25% и намаляване на стойността на режийните разходи и извънгаранционната техническа поддръжка с 2500 лв. месечно. Това е първият по рода си проект в държавната администрация.


nbsp;


Компанията за оценка на риска и събирането на вземания Кофас обяви резултатите от проучването си за неплатежоспособността на компаниите в Източна Европа. Според него дружествата, обявени в несъстоятелност в България през 2011-а, са 390 броя, за разлика от 2010-а, когато са били 462 броя. В анализа обаче се уточнява, че по-малкото фалирали компании не е следствие от подобряването, а се дължи на конюнктурата на бавните и сложни съдебни процедури по несъстоятелност.


nbsp;


В повечето държави от Централна и Източна Европа застраховките Каско не са приоритет. Така, според проучване на застрахователната група GENERALI PPF, в България едва 5% от собствениците на автомобили имат освен задължителната Гражданска отговорност и полица Автокаско . След нас е само Сърбия - там процентът е три. В Румъния и Хърватия около 20 на сто от автомобилистите са закупили този продукт. В Чехия процентът е малко по-висок - около 25 на сто. Единствено в Словения автокаско имат близо 50% от шофьорите, закупили Гражданска отговорност.


nbsp;


nbsp;

Facebook logo
Бъдете с нас и във