Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗВЕЗДАТА В ЖУРНАЛИСТИКАТА ЗА ЗВЕЗДИТЕ В ЖИВОТА

Това е новото им любовно гнездо. Бен измами Джей Ло. Всичко е от наркотиците. Кокаин. Коридорът, който води към офиса на Бони Фулър, гъмжи от заглавия, които крещят. Някои хора се мръщят гнусливо на подобни новини, но Фулър не е от тях. Назначената преди година директорка на редакционната колегия на щатската издателска компания Америкън мидиа (American Media) се опитва да вдъхне нов живот на групировката, чиито пикантни таблоиди Нешънъл инкуайърър, Глоуб и Стар през последните години отчитат спад на тиражите си. Фулър има визия как да стане това. Читателките, споделя тя, отдавна са се отегчили от традиционната формула, целяща да привлече интереса им - готварски рецепти, съвети, лъч надежда. Днес те искат своя версия за любимите си страници - да преживеят трепет за чужда сметка. Дамите не търсят просто края на историята или сухи факти, а нещо по-разсейващо и малко забавление. За да посрещне тези нужди и за да си върне читателите от нежната половина, Фулър промени облика на Стар и в момента се е заела с Инкуайърър.Трудовият договор на Фулър е може би най-тясно ориентираният към бизнеса в света на журналистиката. Ако сполучи да увеличи тиражите, нейното възнаграждение може да достигне 3 млн. щ. долара - най-високата в световната история сума, изплащана на редактор на печатни издания. Дори да не успее, според слуховете Фулър ще бъде лапната от телевизионна компания, където всички усилия са насочени към привличането на публика. Сред миналите постижения на Бони са триумфалното възкресяване на второстепенното лъскаво издание за знаменитости Ю Ес уийкли(US Weekly), а по-късно и по-малко успешното възраждане на две известни женски месечни списания - Блясък (Glamour) и Космополитен (Cosmopolitan). Стратегията на Фулър за съживяването на Стар бе да подобри журналистиката, посветена на известните. Тя направи изданието безочливо луксозно, наблегна на сензационните новини и добави изключително важния хумор. През април Фулър се отказа от таблоидния формат и евтиния печат на Стар и го промени в лъскаво списание, предназначено за интелигентни професионалистки на възраст от 25 до 45 години, които отдавна копнеят за пикантни клюки, но не искат никой да разбере, че ги четат. Тя подобри и начина, по който изданието отразява живота в президенството, макар че работата на политическите журналисти е далеч по-лека. Фулър иска не само снимки, но и истории със свежо и оригинално съдържание. Новият Стар третира знаменитостите като хора, на които всички завиждат (с по-хубави дрехи, по-добри приятели, по-хубав секс и по-красиво тяло), но поглежда и от по-друг ъгъл към тях - обикновени земни личности, толкова презрени колкото и всички останали. В списанието има рубрики, посветени на пластичните операции, променили до неузнаваемост звездите, както и други - за присъщите за всеки човек рискове от натрупване на целулит, напълняване и подути пръсти. Засега новият имидж на Стар печели приятели. Тиражът на списанието се е увеличил от 800 хил. броя през миналата на 1.2 милиона екземпляра в момента и продължава да расте. Броеве на Стар се срещат по плажовете, в търговските обекти, по влаковете. Множат се обаче и критиките, на първо място срещу стила на управление. Информацията за живота на знаменитостите, така както Фулър иска да бъде поднесена, е съпроводена с тежък труд. Тя настоява първа да съобщи всяка новина, свързана с някоя звезда, отишла да се лекува в клиника за наркомани, разделила се с любовника си или просто напълняла. В професионалните кръгове се разказват легенди за редакционни приключвания на броя или целонощни редакционни маратони. А Фулър сменя персонала на списанието толкова често колкото знаменитостите, за които то пише, сменят любовниците си. Има и много ИНТЕРНЕТ-страници, посветени на Бони, които изобщо не са приятелски настроени към нея.Критикуват Фулър и за това, че се възползвала от най-ниските страсти на своите обекти. Ако това е вярно, тя определено има талант, защото мнозина са се състезавали за този сектор, но с много по-малък успех. Например големите порноиздания за мъже Плейбой и Пентхаус отдавна губят читатели. А списанията за младежи Максим и FHM в най-добрия случай са достигнали максималните си тиражи, както впрочем и Космополитен с едничката му привързаност към по-добър (и по-добър, и още по-добър) секс. Според Фулър успехът на Стар може би се дължи на растящата увереност на жените в собствените им сили и в тяхната еволюция от слаби същества, които търсят съвети за помощ към личности, способни да открият смешното дори в суетното преследване на съвършенство. По обясними причини, смята Фулър, някои от най-ненаситните читатели на списанието са самите звезди. Текст под снимката - Бони Фулър и феминистката формула за успеха на журналистиката, посветена на знаменитостите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във