Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗНАМ КЪДЕ ИЗЧЕЗВАТ ПО 200 ХИЛ. ЛВ. НА ДЕН ОТ БДЖ

Йордан Мирчев, депутат от парламентарната група на НДСВ, бивш генерален директор на БДЖ, пред в. БАНКЕРЪ

Г-н Мирчев, вие ли ще сте следващият министър на транспорта?
- Този въпрос не е от моята компетентност.

С над 35-годишен опит в БДЖ може би сте най-големият специалист по транспорта в парламентарната група на Национално движение Симеон Втори. Сигурно имате и идеи как трябва да се развива транспортният отрасъл?
- Не искам в аванс да говоря неща, които може да се окаже, че друг ще реализира на практика. Нека се легитимира новото правителството, пък тогава. И без това в генералната дирекция на БДЖ за мене се говорят какви ли не небивалици - цели легенди. Дори и това, което сте писали в миналия брой на БАНКЕРЪ за окаяното състояние на БДЖ, генералният директор Владимир Дунчев ще помисли, че аз съм ви го казал. А пък аз с БДЖ изобщо не се занимавам. И няма да се занимавам, докато не стане ясен новият кабинет. Но имам готовност.

Каква готовност?
- Писмено съм изложил в основни линии идеите си за развитие на транспорта и съм ги изпратил където трябва. Но не искам да коментирам, за да не си създавам проблеми...

Кажете поне къде сте изпратили идеите си.
- Това, което съм го написал, се намира във Врана. Направил съм го като доклад до председателя на парламентарната група на Националното движение Симеон Втори. В него съм посочил вижданията си по приоритетите за развитие на транспорта, които, според мен, трябва да залегнат в програмата за управление на новото правителство. Имам информация, че са го чели. Но аз не съм го дал, за да кандидатствам за определено място... Имах и предложение да бъде създадена комисия по транспортна политика и инфраструктура, но се възприе тя да бъде по транспорта и телекомуникациите. Третата ми идея беше за законодателна инициатива за усъвършенстване на законите, засягащи транспорта.

Не вярвам все още да не са обсъждани варианти за министър на транспорта...
- Знаете ли колко много интереси се преплитат. Има големи апетити и за Министерството на транспорта, и за Министерството на регионалното развитие и благоустройството.

От страна на ДПС ли?
- Отвсякъде. Но, доколкото зная, вече са посъветвали Негово величество, че ако тези две министерства останат извън контрола на националното движение, все едно да бъдат предадени интересите на България.

Не може да не признаете, че това забавяне около сформирането на новия кабинет не е в интерес на държавата.
- Да. Всеки ден в държавата стават ужасни неща. И то не само в Агенцията за приватизация, за която вестниците пишат, че продала това или щяла да продаде онова предприятие. От вниманието убягва Законът за обществените поръчки, а на мен ми се струва, че благодарение на него изтичат огромни средства. Все пак всички сделки се извършват на ниво търговски дружества, а не в Агенцията за приватизация.

Конкретно какво имате предвид?
- Кой ли не забогатя например на гърба на БДЖ? Всеки месец по 4 млн. лв. се губят от приходите на железницата. По около 200 хил. лв. на ден. Наясно съм и къде отиват. И за триъгълните операции знам. И ще извадя всичко това на бял свят, но чакам да се сформира правителството. Ще направя това, независимо къде се намирам - в парламента или извън него.


Разговора води Белчо Цанев

Facebook logo
Бъдете с нас и във