Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗЕЛЕНАТА КАРТА - ХИТ НА ЛЯТОТО 2002

Зелената карта се оформи като застрахователния хит на това лято, сочат данните след първите месеци, откакто продавачите й станаха повече. Причината услугата да набира скорост е фактът, че все повече българи летовници предпочитат да купуват полиците у нас, вместо да търсят услугите на на компании зад граница. Продадените застраховки Зелена карта за разглеждания период, са общо 28 083 броя, съобщиха от Националното бюро. За този период най-много са продадените застраховки с валидност до 15 дни - 15 433 броя, сочи справката на бюрото. Но картите, които важат една година, са едва 3995. От април до края на юни осемте дружества са успели да пласират също 1536 броя застраховки със срок от един месец, 4906 броя със срок от три месеца и 2213 полугодишни полици. Общият премиен приход на осемте застрахователи за периода април- юни 2002 г. от застраховката Зелена карта е 7.9 млн. лева. Според специалисти в тази област, повечето компании пласират най-вече краткосрочни карти, които се използват за ваканционни пътувания. Доста от големите транспортни фирми все още по традиция предпочитали да ползват услугите на Булстрад. С над 18 хиляди продадени полици компанията държи около 80 на сто от този пазар.Сред останалите дружества на едно от първите места по брой на продадените полици е ДЗИ. От началото на април до средата на август държавният застраховател е пласирал 4056 Зелени карти. Реализираният премиен приход от услугата е съответно 1.5 млн. лв., съобщиха от компанията. Според изчисления на експертите от държавният застраховател, в края на юни дружеството е държало 10 на сто от пазара на Зелената карта. Като една от причините за този добър резултат се сочи фактът, че още в началото на туристическия сезон дружеството предложи атрактивни застрахователни пакети, предназначени основно за летовниците. От 1 април до средата на август ЗК Орел е пласирала 1118 застраховки. До средата на юли ЗК Витоша пък е продала 1100 Зелени карти за този период и е реализирала премиен приход от 350 000 лв., съобщиха от компанията. ЗПАД Алианц България е продала до края на юни 1774 карти. За същия период Евроинс е успяла да пласира на пазара 1080 застраховки. Реализираният премиен приход от тях е в размер на 383 000 лева. Преди около два месеца компанията пусна на пазара два нови пакета услуги - Евроинс-Грийнтур и Евроинс-Грийнтранс, които са насочени съответно към превозвачи и към физически лица, които пътуват в чужбина през летния сезон.За периода април-юни ЗК Бул Инс пък е успяла да пласира на пазара 1012 застраховки, които са й донесли премиен приход от около 260 000 лева. За същия период ЗК Юпитер е продала 450 карти.Разликата в количеството на продадените полици (въпреки единните минимални тарифи) застрахователите обясняват с факта, че дружествата започнаха да предлагат услугата по различно време. На първи април, когато беше официалният старт на Националното бюро Зелена карта, застраховката започната да продават само три компании освен Булстрад. Това бяха ЗПАД Алианц България, Орел и ДЗИ. Почти всички останали дружества реално започнаха продажбата на услугата чак в края на април и началото на май.

Facebook logo
Бъдете с нас и във