Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗЕЛЕНА КАРТА РАЗШИРЯВА СКРОМНО ПАЗАРА СИ

Пазарът Зелена карта отчита ръст от 2.76% през 2004 г., стана ясно на 14 април (четвъртък) след годишното общо събрание на Националното бюро на българските автомобилни застрахователи. Сдружението обединява 11 компании, от които 10 продават застраховката Зелена карта, а единадесетата (HDI застраховане) все още не предлага продукта на българския пазар. Продуктът е подобен на задължителната полица Гражданска отговорност, но важи при пътуване в чужбина. Също така Зелена карта се предлага и на чужденци, които са пристигнали с техните автомобили в нашата страна.Отчетеният общ премиен приход по полицата Зелена карта през изминалата 2004 г. е 43 023 710.94 лева. От данните става ясно, че българите са пътували повече извън граница през 2004 година.Най-много полици Зелена карта е пласирало ЗПАД Булстрад - 43.95% от продажбите с 18 907 022.88 лв. премиен приход.ДЗИ- Общо застраховане отчита за 2004 г. постъпления от 6 740 775.21 лв., които й определят 15.67% пазарен дял. През 2003 г. дружеството е притежавало 9.1% от пазара. В тазгодишната класация то измества от второто място ЗПД Витоша. Ръст в продажбите отчита и тази компания. За 2004 г. дружеството има 4 524 049 лв. постъпления от продажба на полицата.ЗПАД Алианц България също е увеличило своя пазарен дял от 8.8 на 9.1 процента. Постъпленията му от тази застраховка са 3 914 202.02 лева.ЗК Армеец предлага отскоро на своите клиенти тази услуга (от март 2004 г.), но към края на годината отчита 519 045.65 лв. премиен приход.Общо през 2004 г. по Зелена карта са изплатени 8 176 284 евро обезщетения (приблизително 34% от всички щети). Този резултат показва, че застраховката не е от печелившите.

Facebook logo
Бъдете с нас и във