Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

ЗДРАВНАТА КАСА ЩЕ СЕ РЕКЛАМИРА ПОВЕЧЕ

Националната здравноосигурителна каса ще организира по различни поводи срещи с представители на медиите, посветени на здравната реформа и на собствената й политика. Това е записано в стратегията на НЗОК за публична комуникация в периода 2005-2007 година. Планът беше изготвен след проучване на обществено мнение за дейността на ведомството, което показа, че 46% от българите въобще не са наясно с какво се занимава то. Едва четири на сто от запитаните са потвърдили, че имат бърз и лесен достъп до информация за касата, а трима от всеки петима не са убедени, че подобна институция е полезна и необходима. Тъкмо тези стряскащи данни са навели чиновниците от НЗОК на идеята, че касата трябва по-активно да рекламира дейността си. Различни неправителствени организации отдавна протестират, че гражданите нямат достъп до информация и не знаят какви услуги имат право да ползват. Затова и много хора плащат за медицинска помощ, която всъщност им се полага безплатно. Правозащитниците предлагат в НЗОК да се създаде специален информационен център, защото горещият телефон и ИНТЕРНЕТ-страницата й били крайно недостатъчни. Намеренията на служителите на здравната каса да запознаят обществото с работата си може и да са похвални, но начините, по които смятат да го сторят, са напълно в духа на ведомството, което отдавна не учудва никого с абсурдните си действия. Експертите по PR набързо са набелязали главния виновник за неосведомеността на гражданите - те предвиждат индивидуална работа с определени негативно настроени към дейността на институцията журналисти. Тъкмо заради негативни авторови интерпретации на злодеите журналисти повечето пациенти смятали, че след старта на реформите през 1999-а качеството на медицинската помощ у нас е спаднало. Доказателство за това чиновниците откриват в споменатото вече изследване. Според тях, тези, които никога не са били в болница, давали по-негативна оценка за качеството на медицинската помощ, отколкото лекувалите се. А от личните си лекари били недоволни само 16 на сто от анкетираните. Не си струва да се задълбочаваме върху достоверността и ползата от подобни изследвания. Само ще припомним едно елементарно правило в света на рекламата: калпавата стока, колкото и активно да я предлагаш, няма да стане по-качествена.

Facebook logo
Бъдете с нас и във