Банкеръ Weekly

Управление и бизнес

Запорираха 20 млн. лв. на БДЖ

Велик Занчев

По искане на кредитори на холдинга "Български държавни железници" е наложен запор на 20 млн. лв. по сметки на дъщерното му дружество "Пътнически превози". Двама от кредиторите по втория облигационен заем, имитиран през 2007-а, са подали иск в Софийския градски съд за 40 млн. лв. от главницата по задължението. Но магистратите са решили искът да бъде частично одобрен и по този начин са запорирани само половината от парите. 

Вторият облигационен заем е в размер на 240 млн. лв. и бе взет за покриване на стари задължения и ремонти, уточниха от железниците. От официалната им позиция става ясно, че досега дружеството "Пътнически превози" е погасило част от заема и към момента дължи 103 млн. лева. Както и че решението на магистратите и временният запор на сметките няма да затруднят неговото функциониране, но само ако бъде намерено бързо решение на възникналата ситуация. 

Най-вероятното решение е държавна помощ. За това намекна и заместник-министърът на транспорта Велик Занчев. По неговите думи започват разговори с Министерството на финансите и в началото на следващата седмица трябва да бъде изготвен план. "Обсъждаме най-различни варианти, като имаме конкретен, върху който ще се спре финансовото министерство, ще го оповестим и ще задействаме механизма, така че да няма проблем и да не спре оперативната дейност на холдинг БДЖ", каза Занчев.

Интензивни разговори с кредиторите обаче не се водели, защото според замесник-министъра те "втвърдили позициите си". "Ние сме информирали кредиторите за състоянието, за възможностите и предварително начертаните механизми за това какъв може да бъде вътрешният ресурс на Министерството на транспорта, но за съжаление при всички тези механизми ние няма как толкова бързо да погасим този дълг. Затова се разглеждат и варианти с Министерството на финансите", обясни Велик Занчев. Неговото становище е, че кредиторите са поискали запор на сметките на "БДЖ - Пътнически превози", тъй като дружеството е оперативно, работело добре и е субсидирано от държавата. Така те можели да притиснат ведомството и да си получат парите, защото държавната субсидия влизала именно в "Пътнически превози". 

Facebook logo
Бъдете с нас и във